dEEP- Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Heisann! Har leta på forumet, men finner ingen relevant post angående mitt problem... Jeg har nettopp flytta og tok med meg PCen. Etter at jeg satt den opp, får jeg bluescreen sporadisk og ofte. Rekker aldri å lese hva som står, da den står i et halvt sekund før reboot (ikke alltid jeg får sett bluescreenen engang) Tenkte først at det var noe mas med enten XP oppdateringer eller siste ATI driverne. Kjørte en clean install av Win, uten å oppdatere med de aller siste hotfixene/driverne - uten hell. Har så prøvd med siste BIOS oppdatering - fortsatt med lite hell... Begynte så å plugge ut diverse ting, slik at det nå kun er skjermkort, system disk og RAM som står i - fortsatt samme problem. Maskinen har fungert knirkefritt siden November 06, så jeg er litt forundra over dette her. Er definitivt et HW problem, men virker som om det kun er en konflikt i XP. Har prøvd 2 reinstallasjoner og det har aldri vært noen bluescreen før det er ferdig installert og innlogga. Har følgende HW: ASUS A8N32-SLI DELUXE Sapphire Radeon X1800XT 512MB GDDR3 OCZ ModStream strømforsyning 450W TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB KIT Western Digital Raptor 36.7GB SATA 8MB 10000RPM Håper noen kan komme med noen gode forslag, da jeg begynner å bli litt rådvill... Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 har du prøvd med bare en av rambrikkene om gangen? last ned og prøv memtest86 hvis mulig Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Kan maskinen muligens ha blitt utsatt for litt røff behandling under flytting?(støt/slag). Jeg spør om dette siden du skriver at dette problemet begynte etter at du satte opp maskinen etter flytting. Lenke til kommentar
dEEP- Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Har nå fått tak i 2 nye minnebrikker og etter masse om og men med at PCen ikke boota engang, er den nå oppe og kjører. Så gjenstår det å se om de 2 nye brikkene gjør at den sviver mer stabilt. Har gjort det de siste 10 minuttene nå iallfall. Maskinen har ikke blitt utsatt for noe røff behandling, nei. Er altfor dyrt å drive med sånt Når det kommer til memtest, så var dette litt problematisk for meg, da jeg verken får brunnet cd eller har noen floppyer ledige tilgjengelig. Hvorfor lager folk ikke slikt for USB mem sticks? Beste av alt nå er at PCen til dama tok kvelden den også nå... HDen røk... *sukk* Endret 5. april 2007 av dEEP- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå