MrMKE Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Hvorfor tester ikke hw.no ati sine skjermkort på hovedkort som støtter 8x agp ? er 8x agp tull ? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Med dagens hovedkort og skjermkort har det ikke noe for seg, men det sa alle og om 4X AGP når det kom. Dette kommer til å endre seg og etterhvert som hovedkort begynner å kommer med 8X AGP blir det standard i alle tester, alle steder. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 8x AGP gir ingen nevneverdig ytelsesforbedring, nei. Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Quote: Den 2002-12-16 18:20, skrev LarsC:8x AGP gir ingen nevneverdig ytelsesforbedring, nei. Har ikke dette å gjøre med om programmet/spillet støtter AGP8x også? Jeg er ingen ekspert, men jeg ville tro at spill som Quake 3 ikke er laget for AGP8x, og vil derfor ikke få noen ytelsesforbedring. Spill som Doom 3, derimot, vil få store forbedringer. Har jeg rett? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 AGP 8X øker bare båndbredden på AGP-bussen. Det skal være applikasjonsuavhengig det. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Quote: Den 2002-12-16 18:31, skrev LarsC:AGP 8X øker bare båndbredden på AGP-bussen. Det skal være applikasjonsuavhengig det. At båndbredden økes vil jo si at skjermkortet kan yte mer, hvis den yter mer enn max på AGP 4X. Altså hvis 4x kan slippe igjennom 500 "ettellerannet" per sekund og kortet lager og sender til PCen 600 "ettellerannet" per sekund, så vil en kunne få ytelsesforberedning ved å bytte til 8X som kan slippe igjennom 1000 "ettellerannet" per sekund right? Og da vil det jo være applikasjons avhengig siden gamle spill ikke bruker skjermkortet maks mens Doom3 vil presse svette utav det? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Applikasjonsuavhengig som i at man ikke trenger å skrive inn spesifikk støtte i programvare. Det er abstrahert for programvaren. Edit: Så det du skriver er på en måte riktig, men litt satt på spissen. :smile: [ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-12-16 18:45 ] Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Quote: Den 2002-12-16 18:36, skrev Blib: Quote: Den 2002-12-16 18:31, skrev LarsC: AGP 8X øker bare båndbredden på AGP-bussen. Det skal være applikasjonsuavhengig det. At båndbredden økes vil jo si at skjermkortet kan yte mer, hvis den yter mer enn max på AGP 4X. Altså hvis 4x kan slippe igjennom 500 "ettellerannet" per sekund og kortet lager og sender til PCen 600 "ettellerannet" per sekund, så vil en kunne få ytelsesforberedning ved å bytte til 8X som kan slippe igjennom 1000 "ettellerannet" per sekund right? Og da vil det jo være applikasjons avhengig siden gamle spill ikke bruker skjermkortet maks mens Doom3 vil presse svette utav det? Vel, overføringshastigeten mellom AGP skjermkort/RAM øker, sant det, men ett faktum gjenstår: Hastigheten mellom GPU og OnboardRAM på skjermkortet økes ikke, dermed vil man i teorien ikke få presset mer ut av skjermkortet pga. det. Men denne hastigheten er som regel høyere (R300: 19.6GB/s rughly) enn AGP8x seff. Men, så teller det litt hvor store teksturer ett spill har også... har en 128MB RAM på skjermkortet og spillet ikke krever mer enn f.eks. 40MB, så vil ikke skjermkortet være veldig avhengig av sysRAM, dermed trenger ikke AGP bussen å hente fra sysRAM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå