Gå til innhold

Mat man legger fort på seg av

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ribbe og andre tilsvarende animalsk fet mat blir fort liggende på hofter, lår, mage og deromkring. - Men vi spiser jo gjerne ikke det så ofte da...... :)

Kylling-skinn, bacon, pinnekjøtt, medisterkaker, fløte og helmelk har den samme usunne fett-mengden.

Kylling uten skinn, Go`og Mager bacon og skummet melk er sunnere alternativer, hvor du fortsatt får de gode proteinene, vitaminer og mineraler, men ikke det usunne fettet.

Selv om f.eks avokado, oliven og banan er fete frukter, så er det sunnere fett. Det samme gjelder f.eks fet fisk.

Men siden det er påske; jeg leste at om man spiste 40 gr marsipan, så måtte man løpe i 20 minutt for å forbruke det. :ermm:

Tenkte litt på det forrige dagen da jeg gomlet i meg et herlig marsipan-egg vel anlagt i godstolen.....men så er det jo påske bare en gang i året da. :D

Lenke til kommentar
Mills Grove peanøtt-smør inneholder 57% fett.

Jeg spiste det mye før, så så jeg bakpå, aldri mer.

8313150[/snapback]

Ekte majones inneholder 80% fett, slå den da ;) Nei, dette lurer jeg på også.. Altså, jeg spiser mye kjøtt, særlig kylling, men jeg legger ikke akkurat på meg..

Lenke til kommentar
Ekte majones inneholder 80% fett, slå den da ;) Nei, dette lurer jeg på også.. Altså, jeg spiser mye kjøtt, særlig kylling, men jeg legger ikke akkurat på meg..

8313477[/snapback]

Du legger ikke nødvendigvis på deg av å spise kjøtt. Så langt derifra.

Kylling, svinekjøtt og oksekjøtt uten fett/fettrand/skinn/flesk er magert kjøtt.

Det er riktignok fullt av proteiner, som er fine muskelbyggere...men det får deg ikke nødvendigvis til å legge på deg.

Mange slanke-kurer er faktisk basert på biff. Utrolig nok.

Altså...alt med måte da. Hvis man spiser 500 gr kjøtt til alle måltider, så legger man sikkert på deg av det også. Men da er det vel mer fordi man spiser mye, ikke fordi det er kjøtt.

Jeg tror det generelt sett er en fin regel uansett; "Alt med måte"

Det går fint ann å spise litt peanøttsmør av og til, litt majones av og til og noen gode kyllingvinger av og ti. Men ikke hele tiden, hver dag og så ofte man vil.

Det er ingenting som er sunt hvis man spiser mye av det; ikke engang epler eller tran. :ermm:

Jeg leste engang et tips mht å spise usunn mat man er veldig glad i, Hvis man spiste en forrett først a la salat eller fruktsalat, så klarte man bedre å kontrollere seg når det kom til den fantastiske, men usunne, hovedretten. Jeg har prøvd det mange ganger, det fungerer... :D

Vel, det er fortsatt påske. :cool:

Endret av Hjertevarm
Lenke til kommentar
Nøtter.

Sunt fett som du legger på deg fort av ;)

8319410[/snapback]

Yup, og som tidligere nevnt fet fisk og kylling. For å bygge ting av disse proteinene for deretter å legge enda mer på seg, krever nok litt pumping av jern. viljestyrke, hvor er du?

Lenke til kommentar
Mills Grove peanøtt-smør inneholder 57% fett.

Jeg spiste det mye før, så så jeg bakpå, aldri mer.

8313150[/snapback]

Haha. Er ikke det sånn "usunt" fett der?

Er ikke lurt å spise mye av det, uansett.

8313169[/snapback]

Hvorfor ikke ?

på grunn av Hjerte&Kar sykdommer ?

Kolesterol ?

Mange kvinner har generelt høyere kolesterol nivå enn menn flest, å ha høyt kolesterol betyr ikke automatisk at man er i faresonen, men det kommer ann på hvor stor prosentandel av HDL kolesterol du har, iforhold til LDL.

Kan sjekkes hos legen.

Men nok tullprat fra min side !

"usunt og sunt" fett ? Er vel heller mettet og umettet fett.

Umettet @ sunt er fugl fisk

mettet @ "farlig" er kveg

Nå er jeg ikke helt sikker, men er det ikke bedre å ha et variert kosthold å styre unna de værste godsakene i butikkhylla ?

Lenke til kommentar
Hvor jeg er? (har maksimal viljestyrke)

Jeg er ikke ute etter å pumpe jern, jeg vil bare legge på meg, synes jeg er for tynn, derfor. Takker for svar :)

8320497[/snapback]

Da trenger man karbohydrater ( http://www.iform.dk/bohp/jsp/Crosslink.jsp?d=157 )

Å trene :p

beklager dobbelposten, jeg trodde bare den automatisk ville slenge seg inni innlegget jeg akkurat la til

Endret av Hurt
Lenke til kommentar
Hvor jeg er? (har maksimal viljestyrke)

Jeg er ikke ute etter å pumpe jern, jeg vil bare legge på meg, synes jeg er for tynn, derfor. Takker for svar :)

8320497[/snapback]

Da trenger man karbohydrater ( http://www.iform.dk/bohp/jsp/Crosslink.jsp?d=157 )

Å trene :p

beklager dobbelposten, jeg trodde bare den automatisk ville slenge seg inni innlegget jeg akkurat la til

8323465[/snapback]

Jeg eter utrolig mye "grove kornprodukter" og "grønnsaker". Men tinger er at jeg skal legge på meg, ikke få bedre konsentrasjonsevne (selv om det også hadde vært flott)

Lenke til kommentar
Hvor mange ganger spiser du per dag da ?

8333917[/snapback]

Frokost, Lunsj, Middag og kvelds.

Frokost og Lunsj = Brødmat, grovt brød, bruker smør og majones (hehe). Pålegg er det meste.

Middag = Veldig forskjellig, mye fisk, kjøtt, kylling, mye mer også. Ris, salat og poteter, spiser egentlig ganske variert.

Kvelds = samme som frokost og lunsj

Edit:

leif

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...