Gå til innhold

laptop restarter rett etter windows loader


Anbefalte innlegg

Har en laptop som jeg ikke kommer inn i Windows med, maskinen starter opp og kommer helt frem til windows loaderen, men rebooter når loaderen har gjort seg ferdig, dette går i en "evig loop" - og det er ikke mulig å komme seg inn i sikkerhetsmodus, sikkerhetsmodus med kommandolinje, sist fungerende innstillinger eller noen av de valgene.

 

Problemet er tidligere diskutert i disse trådene av andre brukere på eksterne forum, men beskriver samme situasjon uten at de har kommet til noen løsning på problemet.

http://win-xp.no/modules.php?name=Forums&f...wtopic&p=127342

http://itpro.no/supportforum.php?act=Print...ter&f=4&t=28349

 

Har lekt litt med tanken på å boote med en linux Live-cd for å komme meg inn på datamaskinen og bruke et operativsystem, men er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette på denne måten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

De skriver det kan være ram-feil, kjør memtest 86 i noen timer for å få svar på det (finner den på nett).

 

Ellers får du bruke loggene, og vanlig feilsøking.

Starter den i sikkerhetsmodus?

Lenke til kommentar
chkdsk /p /f fra gjenopprettings-konsollen?

 

Ellers så kan en repair kanskje være tingen.

8314869[/snapback]

 

Har vært innom tanken på å reparere windows-installasjonen, men hvordan går dette utover brukerens innstillinger og data?

Lenke til kommentar

har skrudd ut harddisken og koblet til laptopen min ved hjelp av et eksternt kabinett (thermaltake max 4 heter det), men kommer ikke inn på disken, er bare "evig ventetid" før explorer slutter å fungere..

 

Noen tips? Kan disken være gåen?

 

edit: etter å ha prøvd å få tilgang til disken gjennom kommandolinje, fikk jeg melding om overflødig sirkulasjonsfeil, CRC.

Endret av ezcey
Lenke til kommentar

må det gjøres i oppstarten på laptopen den hører til i, eller kan jeg gjøre det via den som er koblet til?

 

hvordan skal jeg rette inn kommandoen til D: stasjonen da?

 

edit: får feilmelding om at /p er en ugyldig parameter

Endret av ezcey
Lenke til kommentar

Du kan jo sette hd tilbake og derfra prøve chkdsk /f

 

En repair er jo også en mulighet. Du skal ikke miste data men....

 

Ellers er en bartPE cd (google) kjekk å ha, da du kan boote med den slik at du får hentet ut de data du ikke MÅ miste.

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Fikk tilgang til disken gjennom det eksterne kabinettet ved å kjøre chkdsk /r

tok lang tid, og noen få filer ble reparert (har ikke sjekket disse for endringer, da noen få var .jpg)

 

Nå står backup på planen, før disken settes tilbake i laptopen for å prøve å boote opp.

 

edit: noe som gikk glimrende;)

Endret av ezcey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...