aJens1 Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Selv om Sony selv kanskje ikke setter ned prisen med det første, kan butikkene likevel velge å redusere sin egen fortjeneste på konsollen (kanskje til og med selge med tap) i håp om at kundene gir dem inntekter ved å kjøpe spill og ekstrautstyr i stedet. Link til dansk forum angående PS3-prisene 8326301[/snapback] Dette skjer desverre allerede så tviler på at det vil bli noe særlig mer tap. Butikkene som selger PS3 til 5995 taper penger, så da kan man tenke seg hvordan det er for de som selger den til feks 5495 inkludert spill og blu-ray film.. Veldig dårlig butikk.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Diskusjon rundt støynivå kan vi evt ta i en annen tråd . Forøvrig morsomt at sonys VEILEDENDE pris skal være en pris butikker visstnok taper penger på. Det er jo egentlg helt sinnsvakt fra sonys side. Lenke til kommentar
LarsBarstad Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 :!: Har litt problemer med å tro at butikkene taper på å selge til veiledende pris... Lars Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 :!: Har litt problemer med å tro at butikkene taper på å selge til veiledende pris... Lars 8328855[/snapback] Du får jo tro hva du vil, man har jo rapporter rundt omkring som sier at de fleste kjeder ikke akkurat tjener gode penger på veiledende priser fra spillmaskinprodusenter for tiden. Og dette gjelder wii, xbox360 og ps3. Veilpris settes lavt fra produsents side for å være konkurransedyktige med konkurrentene. Men videre diskusjon rundt akkurat dette kan vi vel ta i en annen tråd? . Lenke til kommentar
capy Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 De tar det vel igjen når en film koster 300 og et spill koster 600. Lenke til kommentar
King123 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Funker ps3 på vanlig tv å? en kamerat sier at det kansje ikke funker på vanlig tv å hvis det gjør det så må du kjøpe egen kabel som går til tven, er dette sant? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Ikke hør på kameraten din... Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Funker ps3 på vanlig tv å? en kamerat sier at det kansje ikke funker på vanlig tv å hvis det gjør det så må du kjøpe egen kabel som går til tven, er dette sant? 8332689[/snapback] Det følger med kompositt kabel og scart overgang slik det har gjort på Playstation konsollene siden tidenes morgen. Endret 8. april 2007 av Fhj Lenke til kommentar
King123 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 ok, det er bra! så en her på forumet sa det kosta 5500 på elkjøp men på sia dems står det 7999 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 ok, det er bra!så en her på forumet sa det kosta 5500 på elkjøp men på sia dems står det 7999 8332723[/snapback] Det er jo en liten forskjell. Når den kom, så kostet den 5499,- i BUTIKK. På internett solgte de kun 3 ulike pakker som inkluderte spill, fra 5995,-. Nå som tilgangen er dårlig, ser det ut til at de har fjernet de billigste pakkene, og har kun den dyreste pakken tilgjengelig. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Det er vel samme greia som man hadde med Wii dette her. Reduserte priser under lanseringen, og så økte de på prisene i etterkant når tilgjengeligheten gikk ned. Nett so uljeprisane.. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Forøvrig morsomt at sonys VEILEDENDE pris skal være en pris butikker visstnok taper penger på. Det er jo egentlg helt sinnsvakt fra sonys side. 8328793[/snapback] Playcom her i området selger konsollen til 6k.Da selger de med tap. De vile ikkje ta inn konsollen igjen pga. den laterlige prisen og elendig etterspørsel. Dette sa han som driver butikken sine ord, han hadde ikkje så mye overs for PS3 i denne omgang for å si det sånn. Fhj; Det følger da vitterlig ikkje med RGB-kabler,men snarere kompositt kabler i pakken Endret 8. april 2007 av Mala Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Sony blir tvunget til å sette prisen etterhvert for etterspørselen er virkelig elendig nå etter launch. Jeg snakka med elkjøp duden i spillavdelinga på skøyen, han sa de hadde en stor pall med ps3'er som bare står der. Ved launch solgte de allt visstnok, men nå går det treeeeeegt. Og de har en haug av spill der til 599,- Sony er nødt til å lage en ps3 bundlepakke med en bra tittel. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Sony blir tvunget til å sette prisen etterhvert for etterspørselen er virkelig elendig nå etter launch. Jeg snakka med elkjøp duden i spillavdelinga på skøyen, han sa de hadde en stor pall med ps3'er som bare står der. Ved launch solgte de allt visstnok, men nå går det treeeeeegt. Og de har en haug av spill der til 599,- Sony er nødt til å lage en ps3 bundlepakke med en bra tittel. 8333492[/snapback] med lineupen som sony skal ha klar til høsten så tror eg vi får et lite ps3 comeback, sleng på GTA 4 og assasins som kommer til begge konsollene så blir det bra dette her skal du sjå.. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Tviler sterkt på at multiplatform spillene vil ha noe å si for salget av PS3, kan heller ha mer å si for salget av X360. Folk kjøper heller en X360 og de samme spillene enn å kjøpe PS3 og de spillene, tror jeg. Sony må diske opp med noen virkelige saftige ekslusive titler som virkelig viser potensialer. Jeg tror at GT5 kan bli en slik tittel. Lenke til kommentar
Skinnhesten Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 men de 2 spillene du nevnte her KroSjefen kommer også til xbox 360 hehe. Jeg tror ps3 salget vil gå opp endel når Home, Little Big Planet og MGS4 kommer på banen. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) men de 2 spillene du nevnte her KroSjefen kommer også til xbox 360 hehe. Jeg tror ps3 salget vil gå opp endel når Home, Little Big Planet og MGS4 kommer på banen. 8333779[/snapback] men eg sa jo att dei kommer til xbox ...les posten min litt nærmere... GT5 vil utvilsomt booste salget, det vil også wipeout, MGS4 og FF13 gjøre... hadde vært rart om dei ikkje gjorde det, dette er titler som definerer playstation merket og alle som har spilt siden PS1 kjenner til desse spillene.. Endret 8. april 2007 av _KroSjefen_ Lenke til kommentar
Döden Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 På andre siden av tvilen sitter x360 og lusker med sin store spilldatabase, lave pris og mer kompakte design (samt at jeg får låne alle spillene jeg trenger av brodern). 8319156[/snapback] Hva mener du med "kompakt design"? PS3 er kanskje større, men den har et par innebygde løsninger 360 ikke har. 8319328[/snapback] Nettopp det du nevner at PS3 er større. Hva mener du med de innebygde løsningene? Innebygd Wlan? Innebygd BR? 8319340[/snapback] Akkurat det jeg mener, ja. I mine øyne er det bedre med alt i én boks enn x antall løse komponenter. +1 til Sony i min bok. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Snip 8336393[/snapback] De har klart å få powersupply innebygget også. Det eneste du trenger eksternt er kontrolleren.. Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Snip 8336393[/snapback] De har klart å få powersupply innebygget også. Det eneste du trenger eksternt er kontrolleren.. 8336421[/snapback] + i boka for alt som er inni boksen ja. Kabelrot og digre strømforsyninger som skjemmer ut gulvet er helst å unngå. Dette veier i grunnen opp for størrelsen på ps3 + littegrann til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå