Gå til innhold

Burde jeg kjøpe ps3 nå?

Grievdus

Anbefalte innlegg

maskinen kommer garantert til å dette i pris...

8317959[/snapback]

Ja, det blir den, men ikke for tidligst til sommeren neste år (leter etter kilde på det) ettersom jeg har lest. Og da blir det ikke snakk om så mye som PS2 hadde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter og lurer på selv om jeg skal gå for ps3...

15000 kroner igjen på skatten samt nesten 10000 i feriepenger frister til sløseri til de grader...

Har HD-tv fra sony og er svært glad i å se filmer i HD (BR spilleren i seg selv frister mye).

5700 for konsollen inkl 3 BR filmer er ikke så stiv pris i mine øyne, men er heller litt skeptisk til spillutvalget for tiden.

På andre siden av tvilen sitter x360 og lusker med sin store spilldatabase, lave pris og mer kompakte design (samt at jeg får låne alle spillene jeg trenger av brodern).

Er veldig i tvil!

Lenke til kommentar
På andre siden av tvilen sitter x360 og lusker med sin store spilldatabase, lave pris og mer kompakte design (samt at jeg får låne alle spillene jeg trenger av brodern).

8319156[/snapback]

Hva mener du med "kompakt design"? PS3 er kanskje større, men den har et par innebygde løsninger 360 ikke har.

Lenke til kommentar

8319156[/snapback]

Hva mener du med "kompakt design"? PS3 er kanskje større, men den har et par innebygde løsninger 360 ikke har.

8319328[/snapback]

Nettopp det du nevner at PS3 er større. Hva mener du med de innebygde løsningene? Innebygd Wlan? Innebygd BR?

Lenke til kommentar

PS3 er en kjempe, ikke å komme bort fra det. PS2 var og en kjempe i staten og hvor stor er den nå? Ingen tvil om at der er måter å få konsollen mindre på hvis man legger godviljen til.

Men skal man kjøpe PS3 nå? Jeg skal ikke. Den har ingen fengende spill ute som gjør at jeg er villig til å investere 6k i maskinen, selv om den har løsninger som t.o.m en romferge mangler, jeg skal spille på den og da bryr jeg meg lite om andre funksjoner enn spilling. Derfor blir i alle fall jeg å avvente med PS3 til prisen ramler og ekslusive titler kommer som jeg vil ha.

Lenke til kommentar
PS3 er en kjempe, ikke å komme bort fra det. PS2 var og en kjempe i staten og hvor stor er den nå? Ingen tvil om at der er måter å få konsollen mindre på hvis man legger godviljen til.

Men skal man kjøpe PS3 nå? Jeg skal ikke. Den har ingen fengende spill ute som gjør at jeg er villig til å investere 6k i maskinen, selv om den har løsninger som t.o.m en romferge mangler, jeg skal spille på den og da bryr jeg meg lite om andre funksjoner enn spilling. Derfor blir i alle fall jeg å avvente med PS3 til prisen ramler og ekslusive titler kommer som jeg vil ha.

8319413[/snapback]

Så det du sier uten å si det direkte er: x360 Elite?

Lenke til kommentar
Sitter og lurer på selv om jeg skal gå for ps3...

15000 kroner igjen på skatten samt nesten 10000 i feriepenger frister til sløseri til de grader...

Har HD-tv fra sony og er svært glad i å se filmer i HD (BR spilleren i seg selv frister mye).

5700 for konsollen inkl 3 BR filmer er ikke så stiv pris i mine øyne, men er heller litt skeptisk til spillutvalget for tiden.

Er veldig i tvil!

8319156[/snapback]

Sony produserer de flere av de mer suksessfulle titlene til Playstation selv. Dermed er man sikker på at disse titlene dukker opp etterhvert.

Ja, 360 har fler spill i dag men jeg vil anbefale deg å kikke gjennom lista hvilke spill som egentlig appellerer til deg. Jeg må ærlig innrømme at for min del kan jeg være foruten de fleste. Men det er selvfølgelig individuelt. ;)

Man kan jo gå retro i mellomtiden om man ikke klarer seg med Motorstorm og Rfom. Jeg har dessverre ikke hatt tid til å spille gjennom hverken GoW 1/2 eller SotC, så de kommer godt med nå.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Mange avfeier at prisen på PS3 kommer til å gå ned med det første. Sony hevder (selvfølgelig) også at det ikke blir noen stort/snarlig prisreduksjon. Akkurat hva Sony sier om den saken bør man uansett ta med en klype salt. Prisreduksjoner på slikt kommer gjerne plutselig, grunnen til det er selvsagt at man ellers ruinerer salget frem mot prisreduksjonen.

Når det er sagt så holdt prisen på Xbox 360 seg stabil lenge. Da var imidlertid situasjonen en ganske annen. De hadde ingen konkurrenter, og prisen var allerede så lav ved lansering at den var mulig å svelge for de fleste. Sony taper penger på hver solgte konsoll nå, men hvis hardwaresalget går tråkt har de uansett ikke noe valg. Da må prisene ned, og det fort. Jeg synes derfor det er ganske drøyt å hardnakket påstå at "Nei, PS3 kommer ikke til å falle i pris på ....... måneder." Det vet vi nemlig svært lite om. Hvis salget går godt holder nok prisen seg høy en stund, men Sony forstår selvsagt at de utelukker en meget stor gruppe kunder med dagens pris. For få solgte konsoller kan jo også virke direkte inn på utvikleres vilje til å satse på konsollen. Selvfølgelig må Sony ta i bruk de virkemidlene som kreves for å selge nok konsoller.

Både PS2 og Xbox sank relativt raskt i pris, ingenting er umulig.

Lenke til kommentar
daså, en kamerat sa man måtte levere inn maskinen igjen for opdateringer å det kosta tusen kr

8311840[/snapback]

:!: :!:

Til han kameraten din. Kick him in the nuts from me. Det er bare tull. Antar at han enten har en 360 eller Wii stående på rommet sitt. For det der er bare tull.

Men det er allerede avklart. Viss du vurdere å vente til sommeren så er det egentlig INGEN grunn til å vente. Det er fint lite med bugs på maskinen nå. Siden den allerede har vært ute en stund andre plasser i verden. Ellers så er det verdt å nevne at prisen nok ikke kommer til å synke noe før jul. Så ingen grunn til å vente på det heller.

Grunn til å kjøpe PS3 nå. Da har du en PS3 nå og ikke om sommeren. Altså en vår med PS3 ;)

Lenke til kommentar

Har også vurdert PS3 en stund nå, men velger å vente en stund. For det første er prisen litt for høy, for det andre er spillutvalget for dårlig og for det tredje er prisene på blu-ray filmer for høye. Får se om et kjøp blir aktuelt til høsten eller neste år. Til da klarer jeg meg veldig godt med 360'n :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...