sentence Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) The power of Gforce 8800GTS and Conroe E6400 !! Jeg har fått meg en ny PC til 14000,- med siste skrik innen deler, og jeg må si jeg ble blåst bakover av stolen da jeg så den sjokkvekkende høye FPS-en som BF2 kan tilby på dette systemet. Tro det eller ei, men jeg får hele 60 FPS i snitt på et 64 player map i BF2! Enda er ikke grafikken på fullt. Jeg kjører 1024x768 med 2xAA. Det er jo nesten like bra som eldre AMD 939-systemer med AGP skjermkort! Dersom jeg er litt snill mot CPU og GPU, og går inn på en 32 player server, så får jeg 80-100 FPS, og disse to stakkarne kan hvile seg litt. Seriøst talt, Jeg har dobbeltsjekket og trippelsjekket systemet mitt, men det er faktisk slik som det skal være. Alle benchmarks er på riktig nivå i forhold til komponentenes ytelsespotensial. Installasjon av Windows XP er fersk. Alle siste drivere er lagt inn. Siste BIOS, m.m. Jeg tror de som har disset AMD til fordel for Intel sitt såkalte ”råskinn” innen prosessorserie må bite ordene i seg. Dette her er faktisk ikke så mye bedre enn det AMD kan tilby i samme prisklasse – AM2 4200+ til 1200,- osv. Og jeg som trodde skjermkortet var hypet til de grader. CPU tok kaka der! Først nå skjønner jeg hvorfor alle er så gira på å klokke disse CPU-ene, de må det simpelthen for å henge med i svingene. Det samme gjelder for skjermkortet. Jeg husker for lenge siden da BF2 kom ut at de som satt med råskinn innenfor AGP-skjermkort for 2 år siden kunne skryte av samme FPS. Jeg kan ikke si at dette var så ekstremt som folk skal ha det til. Skuffet er jeg, men det hjelper noe at jeg fikk maskinen gratis. Komponenter: Enermax Liberty 500W (PSU) Asus P5B-E Plus (HK) Intel Core 2 Duo E6400 (CPU) Corsair Dominator 2GB CL4-4-4-12T (Minne) Western Digital SE16 (HD) Creative X-FI Extreme Gamer (Lydkort) Velbekomme! Endret 4. april 2007 av sentence Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Gikk fra Amd X2-3800 (klokket til 2x2,6) til Core 2 duo E6600 (klokket til 2x3,5). På cs-source så fikk eg 141 fps på stress test med amd`en. Med intel så fikk eg 419 fps. Syntes det var en ganske så rå forskjell eg da. Det var med samme skjermkort. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Heh. Jeg bytter gjerne om du ønsker 90-100 i 1280 oppløsning Men seriøst, så er det nok driverne til 8800 som tuller seg litt. Prøvd forskjellige versjoner av disse, evt tvinge av aa via kontrollpanelet ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå