RulleRimfrost Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg kjører en Windows Server 2003 i nettverket (vet linux er bra, men dama bruker rdp mot denne), og lurer på om det finnes noe gratis AV til slikt. Benytter AVG på andre maskiner, med det vil ikke inn her... Ellers er jeg veldig forsiktig. Kjører ikke programmer på serveren og holder den konstant oppdatert, men litt ekstra skader jo ikke... Lenke til kommentar
Caze Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Bumper denne for jeg lurer på akkurat det samme. Har hørt noe om at Avast (gratisversjonen) vil funke på 2003 Server - noen som har prøvd/erfaring med det? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 No go. Både Avast og AVG nekter å installere... Lenke til kommentar
backup Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Det finnes iallfall ikke noe anerkjent gratis-AV for nedlasting som gjør "real time scanning" på Windows Server 2003, du må betale, og desverre dreier det seg ikke om noen hundrelapper pr. år, men gjerne om tusinger, så det det koster flesk, men heldigvis kan man konfigurere serveren slik at muligheten for å få virus blir forholdsvis begrenset, men det er klart at hvis du for eksempel tillater at folk skal kunne laste opp programmer etc. på serveren eller at websider kan skrive inn data og filer der, da kan du lett få besøk av ondsinnet kode så som virus, trojanere og ormer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå