Hundremeterskogen Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Var det bare jeg som fikk lyst til å kjøpe meg et bankebrett fra Brio etter å ha lest Naiv.Super ? Jeg fikk lyst til å kjøpe ett, jeg gjorde det ikke bare så det er sagt. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg hadde vel et slikt da jeg var liten, falt meg ikke engang inn å gå opp på loftet for å lete etter det. Forresten likte jeg ikke boken noe særlig. En historie om en kar med sammenbrudd som blir leselig fordi den er så lettlest, ikke hva den er skrytt opp til etter min mening. Det jeg derimot merket var at mange begynte å skrive lister etter å ha lest boken. Lenke til kommentar
Hundremeterskogen Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Ja, jeg har skrevet veldig mange lister etter å ha lest den. På ett tidspunkt fikk jeg også lyst til å skaffe meg en ball som jeg kunne kaste mot veggen, for så å ta den i mot. Det har jeg heller ikke gjort, men det hørtes fint ut på et tidspunkt Endret 4. april 2007 av Hundremeterskogen Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Om du i tillegg har murgulv vil jeg anbefale en golfball for å plage vettet av evt. naboer ol. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg hadde vel et slikt da jeg var liten, falt meg ikke engang inn å gå opp på loftet for å lete etter det. Forresten likte jeg ikke boken noe særlig. En historie om en kar med sammenbrudd som blir leselig fordi den er så lettlest, ikke hva den er skrytt opp til etter min mening. Det jeg derimot merket var at mange begynte å skrive lister etter å ha lest boken. 8311575[/snapback] Hvis du virkelig ikke mener at boken er mer enn en lettlest sammenbruddsroman, så frister det meg å si at du ikke forstår boken helt. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Haha, godt å vite at jeg ikke var den eneste. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Hvis du virkelig ikke mener at boken er mer enn en lettlest sammenbruddsroman, så frister det meg å si at du ikke forstår boken helt. 8338791[/snapback] Ja, jeg kan nok møte motstand på den, er klar over det. Nå skal det sies at det er ca 10 år siden jeg leste boken på vgs, men det var inntrykket jeg satt igjen med da. Men kanskje du kunne være så grei å summere opp de mer dyptliggende aspektene i denne boken raskt for meg? Endret 9. april 2007 av Ekko Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Så vidt jeg kan forstå, eksistensiell angst. Legg til at boka på mange måter tok opp i seg mye av 90-tallet i sin naive og ironiske stil, så har du en bestselger. At den er lettlest gjør den også til et ypperlig særemneobjekt. Personlig så har jeg omtrent samme forhold til boka som deg, samme gjelder det andre jeg har lest av Loe, bortsett fra Tatt av kvinnen, som jeg synes var ganske bra. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg fikk lyst til å hente bankebrettet fra loftet. Jeg likte boken, og liker andre bøker av Erlend Loe også, men han er ikke øverst på listen min av talentfulle forfattere, for å si det på den måten. Å kalle den lettlest er vel å ta i litt? Mener det var en setning et sted der som strakte seg over halvannen side. Har ikke lest den på noen år nå riktignok, så det er mulig jeg tar feil. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hvem er det som har skrevet denne, igjen? Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Erlend Loe. 141414 Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Jeg fikk lyst til å hente bankebrettet fra loftet. Jeg likte boken, og liker andre bøker av Erlend Loe også, men han er ikke øverst på listen min av talentfulle forfattere, for å si det på den måten. Å kalle den lettlest er vel å ta i litt? Mener det var en setning et sted der som strakte seg over halvannen side. Har ikke lest den på noen år nå riktignok, så det er mulig jeg tar feil. 8364541[/snapback] Han har en tendens til å bruke lange setninger når karakterene i bøkene hans er inne i nevrotiske stadier, trolig fordi det virker mer nevrotisistisk med lange setninger enn korte, enkle setninger. Når karakterene hans tenker glade, enkle tanker, er ofte også setningene det samme. En av hans mest nevrotiske karakterer finner vi i Fakta om Finland, og det er en bok som domineres av lengre, mer komplekse setninger enn i hans tidligere verker. Endret 12. april 2007 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg kjøpte en rød ball fordi de ikke hadde bankebrett. :/ Erlend Loe er fantastisk. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg kjøpte en rød ball fordi de ikke hadde bankebrett. :/Erlend Loe er fantastisk. 8375027[/snapback] Ja, han er det. Liker Doppler best jeg da. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Ja, han er det. Liker Doppler best jeg da. 8375780[/snapback] Det er den med elgen er det ikke? Artig måte han skildrer den skrudde fyren på. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Ja, han er det. Liker Doppler best jeg da. 8375780[/snapback] Det er den med elgen er det ikke? Artig måte han skildrer den skrudde fyren på. 8376243[/snapback] Doppler med kuken! Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Doppler med kuken! 8376682[/snapback] Haha. Jeg satt på flyet til USA når jeg leste den. Når jeg kom til delen hvor han irriterer seg over teletubbies trodde jeg at jeg skulle daue av latter. Kan tro folk stirra. :!: Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Dette er en av de kjedligste bøkene jeg har lest noen gang.. Eneste som var sjarmerende med den boka, var det nevnte bankebrettet fra Brio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå