Gå til innhold

Dual monitor med baerbar pc?

Falkthorn

Anbefalte innlegg

Dere faar unskylde meg at de norske bokstavene ikke vises, men har ogsaa en thread ute med det..

Men her lurer jeg paa en ting.

Naar jeg sitter paa en stasjonaer, kan jeg da koble den inn i en baerbar og bruke den som dual monitor? Hvis saa, hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En vanlig laptop (vet ikke om noen som har dette?) har ikke VGA/DVI inngang som en vanlig monitor/skjerm. Derimot har den ofte en VGA/DVI utgang som en kan bruke til dualhead sammen med laptop. Meeeen, regner med du skal ha laptop som sekundærskjerm og jobbe på stasjonær :)

Svaret er ja, du kan bruke laptopskjermen som en skjerm #2 hvis du jobber fra en annen laptop eller en stasjonær. Men kanskje ikke helt som du hadde håpet på - sist jeg leste (har ikke testet akkurat DEN løsningen selv, kun f.eks. VNC/TightVNC som fjernstyring) gikk det gjennom to programmer som kommuniserte mellom hverandre over nettverk.

Maskinene ble koblet opp på et nettverk (direkte kabel fra maskin-maskin, via ruter/switch, internett etc), programmet ble installert på maskin og laptop, på maskinen dukket laptopskjermen så opp som en helt vanlig ny skjerm i "Display Properties" hvor du setter oppløsning, velger skjermer etc. i Windows, og programmene gjorde så biten sin. MaxiVista hette det, og det virker omtrent sømløst med imponerende høy bilderate / tegnehastighet:

En demo ligger ute på http://www.maxivista.com/

Hadde vært utrolig kjekt med et gratisalternativ selvsagt, men der kan kanskje noen andre hjelpe til?

Lenke til kommentar

Svaret er ja, du kan bruke laptopskjermen som en skjerm #2 hvis du jobber fra en annen laptop eller en stasjonær. Men kanskje ikke helt som du hadde håpet på - sist jeg leste (har ikke testet akkurat DEN løsningen selv, kun f.eks. VNC/TightVNC som fjernstyring) gikk det gjennom to programmer som kommuniserte mellom hverandre over nettverk.

Jeg hadde haapet paa aa slippe aa bruke nettverk til aa dele (ogsaa litt kjedelig hvis man maa betale penger for det)

Hva jeg teoriserte om var at man kunne 'slaa av' datamaskinen slik at kun den baerbare skjermen stod igjen og kunne brukes som dual monitor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...