JeffK Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg har prøvd å spille av filmer i 1280x720 på tor forskjellige maskiner med 64-bit openSUSE. På begge har det gått bra å se slike filmer i windows, men i linux blir det veldig hakkete. Jeg har prøvd xine, totem, vlc og mplayer, men ingen fungerer bra nok. Hva er problemet her? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hvilket skjermkort har, hvilken driver, hvilken driver bruker video avspillerne?, de skal bruke xv driveren. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Har selv et nVidia-kort (6600), og forskjellen i CPU-bruk var stor på MPEG2filmer i 1080i mellom å bruke xv driveren og xxmc. Med xv lå CPU-bruken på rundt 80-85%, og når jeg slo på deinterlacing begynte det å hakke med 100% CPU-bruk. Da jeg skifta til xvmc falt det til rundt 30%. Dette var i xine. For x.264 har jeg ikke funnet en god løsning, ettersom nVidia-driverene for Windows har aksellerasjonsstøtte støtte for MPEG4, mens Linuxdriverene kun har for MPEG2. Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 For x.264 har jeg ikke funnet en god løsning, ettersom nVidia-driverene for Windows har aksellerasjonsstøtte støtte for MPEG4, mens Linuxdriverene kun har for MPEG2. 8311566[/snapback] Tar jeg ikke helt feil så får Intel aksellerasjonsstøtte for dette i X.org 7.3. Vet ikke hva nVIDIA har planer om. Når det gjelder CPU-bruk så har jeg aldri noen problemer, bruker XV og CPU-bruken ligger på bare noen %. Har ikke noe video i 1080 å prøve med, men alt under går så det suser. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Tja, kommer sikkert an på hvilken CPU vi snakker om Det jeg hovedsaklig testet med var en 19,5Mbps MPEG-2, på en AMD Athlon 2400+. Gamle greier med andre ord.. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hvis du har installert xine, prøv kommandoen xine-check. Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Jeg har prøvd på to maskiner: Bærbar Dell XPS M1210 med GMA950 og Core Duo 2 @ 2GHz Stasjonær med nVidia GeForce 6600GT og AMD64 3200+. Det har vært det samme problemet med begge. Det blie noe bedre om jeg slår av compiz. Endret 5. april 2007 av JeffK Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 Fant noe her: http://en.opensuse.org/Xgl#Hardware_Advisory Accelerated XVideo is broken on these cards. Kan dette være problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå