redbaron Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hei, sitter i en liten sprekk i systemet her. A: Jeg B: Kamerat 1 C: Kamerat 2 B skal kjøpe en konto fra C, B overtar kontoen og leveler en av karakterene fra 60-70 (World of Warcraft) B ber A om å kjøpe 6 måneders spilletid for han for 500,- 2 uker senere gir B kontoen tilbake til C. B vil ikke lenger betale, for han har bare brukt to uker av de 6 månedene. C vil ikke betale, for han har ikke kjøpt spilletiden selv, og spiller ikke wow lenger heller. Nå vil C selle kontoen sin på internett, og A har enda ikke blitt betalt for spilletiden. Hater å kreve penger av venner, føler at de hater meg litt for det... Så har noen en relativt grei løsning på dette? Hadde vært greit med litt hjelp på denne... Lenke til kommentar
araziel Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 B betaler deg tilbake pengene han lånte? Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 kan du bruke namn som knut og ola og meg istedet for a b og c? ble litt disorientert her.. Lenke til kommentar
fox Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Enig med Petersk91, sliter jævlig å skjønne hva du prater om. Men etter det jeg har skjønt, B og C må løse det... Men B står inntil videre ansvar for spenn han skylder deg. Det var han som lånte spenn av deg, det var ham. Altså han har plikt å betale tilbake til deg det han skylder Endret 4. april 2007 av Fox Lenke til kommentar
Arang Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Alle betaler alt de skulle og får det de skulle. Lager man først en avtale skal man holde den. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 B bør betale A hele beløpet for hele spilletiden. At B selv valgte å ikke bruke opp all spilletiden kan ikke være As problem. Lenke til kommentar
fox Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Riktig! B skal betale hele beløpet til A, og løse problemet med C.. Det er ikke A sin sak! Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Sorry meg, men det er sabla komisk å se sånn "dette er absolutt ikke As problem, dette får B betale for!". . Synes forresten B skal betale A, jeg da Lenke til kommentar
redbaron Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Det dreier seg om spillet world of warcraft, og det er nesten det samme som med kontantkort på mobil, bare i spilletid på et online-spill. Har gitt bokstavene navn her: Jeg er Anders, bare så det er forstått Bjarne skal kjøpe en konto fra Carl, Bjarne overtar kontoen og leveler en av karakterene fra 60-70 (World of Warcraft) Bjarne ber Anders om å kjøpe 6 måneders spilletid for han for 500,- 2 uker senere gir Bjarne kontoen tilbake til Carl. Bjarne vil ikke lenger betale, for han har bare brukt to uker av de 6 månedene. Carl vil ikke betale, for han har ikke kjøpt spilletiden selv, og spiller ikke wow lenger heller. Nå vil Carl selle kontoen sin på internett, og Anders har enda ikke blitt betalt for spilletiden. Hater å kreve penger av venner, føler at de hater meg litt for det... Så har noen en relativt grei løsning på dette? Hadde vært greit med litt hjelp på denne... Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Bjarne lånte 500kr av deg. Hva han gjorde med dem er CARE, ikke ditt problem. Du skal ha pengene dine uansett. Lenke til kommentar
Perdition Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 "Bjarne" betaler "Anders" for lånt beløp. Nå får dere faen meg gi dere der borte i hjørnet. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hva kan man lære av dette? Jo: Aldri, og jeg gjentar ALDRI, sett deg selv eller en kamerat i en situasjon at en av dere skylder den andre penger! Lenke til kommentar
redbaron Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Sorry meg, men det er sabla komisk å se sånn "dette er absolutt ikke As problem, dette får B betale for!". . Synes forresten B skal betale A, jeg da 8311182[/snapback] Det er komisk å se sånne svar som matcher det du selv mener? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Sorry meg, men det er sabla komisk å se sånn "dette er absolutt ikke As problem, dette får B betale for!". . Synes forresten B skal betale A, jeg da 8311182[/snapback] Det er komisk å se sånne svar som matcher det du selv mener? 8311296[/snapback] Hehe.. Dårlig humor for meg her idag.. Burde vurdere å legge meg snart Synes forresten det er vanskelig med venner og penger, uansett beløp.. Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 For å si det sånn, kameraten din lånte 500 kr av deg. Det er alt som er poenget her, du har ingenting med hva han valgte å bruke pengene på. Poenget er at han lånte 500 kr av deg. Ergo han skylder deg 500 uansett. Hvis han ikke vil gi deg dine 500, så sns jeg du skal revurdere å kalle det et pengeproblem mellom venner.. Lenke til kommentar
fox Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Lar oss å se på en annen sak men er i samme prinsipp. En låner en tier av deg for å kjøpe brus, når han har kjøpt brus fant han ut at han vil ikke ha den likevel. Så gir han den til en kompis, fremdeles skylder han deg en tier. Ikke kompisen hans. Enig? Det er jo det samme med dette situasjonen du er i nå Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hva kan man lære av dette? Jo: Aldri, og jeg gjentar ALDRI, sett deg selv eller en kamerat i en situasjon at en av dere skylder den andre penger! 8311294[/snapback] Låner du aldri spenn av kompiser? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Låner du aldri spenn av kompiser?8320812[/snapback] kun småtterier. 10-20kr og sånt går bra Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Låner du aldri spenn av kompiser?8320812[/snapback] kun småtterier. 10-20kr og sånt går bra 8320819[/snapback] hvor gammel er du? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hvor ligger tvilen? Han som har lånt penger er selvsagt den som skal betale deg tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå