Gå til innhold

skal kjøpe tv til ps3: er denne bra nok?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror dessverre ikke denne TVen støtter 1080p-signaler via HDMI i alle fall. Har lastet ned manualen til den TV-modellen og bladd litt rundt, og på side 6 står det at HDMI-inngangen er optimalisert for 1080i + flere andre oppløsninger, men det står ikke et ord om 1080p. :hmm:

Dette fant jeg på side 6 i manualen, bare for å ha nevnt det. Kan lastes ned herfra.

En annen ting du burde sjekke er om denne modellen støtter HDCP (kopibeskyttelse av HDMI-signalet), jeg finner ingenting om det i manualen i farten. Støtter den ikke det, vil det så vidt jeg har skjønt ikke være mulig å bruke den sammen med PS3 via HDMI-tilkobling (PS3 bruker visstnok denne beskyttelsen på sine HDMI-signaler, også i menyer og spill). Mer info om dette i denne artikkelen.

Godt mulig det ikke er mulig å få tak i en HDTV i dag uten HDCP-støtte, men jeg nevner det for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
står jo at display oppløsning er 1920*1080 og litt lenger ned står det at det er "progressive scan" og 1920*1080p er jo progressiv.

8311307[/snapback]

Paneloppløsning og støttede oppløsninger har i utgangspunktet ikke noe med hverandre å gjøre, det er mange som har blitt "lurt" og kjøpt en 1080-TV og tatt det for gitt at den støtter 1080p.

Godt mulig det ikke er mulig å få tak i en HDTV i dag uten HDCP-støtte, men jeg nevner det for sikkerhets skyld.

8318146[/snapback]

Det stemmer, alle TV-er merket HD Ready (det vil si de aller fleste, om ikke alle, dagens flatskjermer) støtter HDCP. Apparater med HDMI-inngang støtter uansett HDCP, det er en del av HDMI-standarden.

Tråden er feilpostet og flyttes fra Spørsmål og svar - Konsoll til TV-apparater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...