Gå til innhold

DeCSS problem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes nok av guider hvor man må bruke 100 programmer for å få inn filmen.. bare så det er sagt er det seff snakk om en film jeg kjøpte idag som jeg vil ha en kopi av =)

men finnes det et enkelt fint program hvor jeg kan sette inn dvd'en og omtrent trykke en knapp så kommer det ut som f.eks divx (eventuelt svcd)????

er lei av å måtte bruke så mange programmer (hvorfor skriver jeg egentlig lei når jeg enda ikke har rippa en dvd =)

Lenke til kommentar

Eller du kan bruke DVD2SVCD som produserer SVCD (surprise!) og vcd. Programmet og guide på http://www.doom9.net. Selvfølgelig et par ting å stille inn første gang du kjører det, men etter det er det praktisk talt bare ett trykk (og du er hekta :smile:) for å ta backup av en film. Knall bra resultat, og det kan virkelig variere fra programm til programm.

Lenke til kommentar

EasyDivx har vel 9 steps tror jeg, og det betyr 12-13 klikk første gangen og ca. 8 sammenhengende klikk alle andre gangene. Tar vel 0.12 sekunder fra programmet er startet opp til DVD kopieringen begynner. Også tar det rundt halvannen time å kopiere. Blir vel egentlig ikke enklere? Bare ha Divx codecene installert så går det så bra så. deSCC: lol :smile:

Lenke til kommentar

Et par spørsmål til EasyDivX etter at jeg leste artikkelen på dinside.no.

1. Hvordan viser jeg teksten? (det sto at jeg trengte spesielle verktøy)

2. Når avi-filen er klar. Brenner jeg den da rett på en CD, og stapper den i DVD-spilleren og ferdig?

[ Denne Melding var redigert av: stian-hg på 2002-12-16 18:39 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-16 17:43, skrev milkwood:

bare så det er sagt er det seff snakk om en film jeg kjøpte idag som jeg vil ha en kopi av =)

hei, hvem har sagt du får lov til å ta kopi av din egeninnkjøpte dvd film? Selv om du har loven på din side er det jo ikke sikkert du har rettsvesenet på din side da...ehm, eller no sånt :wink:

Lenke til kommentar
Quote:

Den 2002-12-16 18:30, skrev stian-hg:

Et par spørsmål til EasyDivX etter at jeg leste artikkelen på dinside.no.

1. Hvordan viser jeg teksten? (det sto at jeg trengte spesielle verktøy)

--> trur det er med i programmet (les under innstallasjonen), men du må kanskje ha eit eget program for å spille av filmen....

2. Når avi-filen er klar. Brenner jeg den da rett på en CD, og stapper den i DVD-spilleren og ferdig?

--> divx fungerar ikkje i vanlege dvd-spillere! trur nok heller du bør prøve eit anna program då...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...