s1gnal Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Har en 1800/350 ADSL linje fra NGT. Jeg bor ca.1100 meter fra sentralen jeg er koblet til. Hvordan kan det ha seg at jeg har 32-75 ms til norske servere? (testet mangfoldige nok til å kunne si det). De fleste jeg pinger ligger på rundt 40 ms, men endel over 60 ms Til slutt, hva kan jeg evt. gjøre for å få lavere latency? Opgradere linja? Bytte ISP? Klage til NGT? Noen råd, tips, erfaringer? Spiller mye online spill, takker for mulige svar Endret 4. april 2007 av s1gnal Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 ADSL er dessverre slik, iallfall slik jeg har erfart... Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 (endret) ADSL er dessverre slik, iallfall slik jeg har erfart... 8310885[/snapback] Jau, men husker med Telenor ISDN tilbake i '97, da bodde jeg ikke langt unna der jeg bor nå, og hadde 28 ping på noen norske servere.. Det var med ISDN 64kbits. Så tviler på at inn og ut hastighet har mye å si med latency, men hvem vet? Er bare litt lei av å se så mange svensker med 20-30 ms til norske servere.. og dem har 9-13 ms til svenske servere.. Hvordan har det seg at svensker i Sverige har lavere latency til norske servere, enn jeg som bor i Norge har til norske? Endret 4. april 2007 av s1gnal Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Svenskene har fiber helt hjem! Telefonlinjene er sinken i internetten din, og det er den som gjør til at du får så høy latency. Lenke til kommentar
Dr.lift Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Har en 1800/350 ADSL linje fra NGT. Jeg bor ca.1100 meter fra sentralen jeg er koblet til. Hvordan kan det ha seg at jeg har 32-75 ms til norske servere? (testet mangfoldige nok til å kunne si det). De fleste jeg pinger ligger på rundt 40 ms, men endel over 60 ms Til slutt, hva kan jeg evt. gjøre for å få lavere latency? Opgradere linja? Bytte ISP? Klage til NGT? Noen råd, tips, erfaringer? Spiller mye online spill, takker for mulige svar 8310632[/snapback] Ring NGT å få dem til å tunne linja. Lenke til kommentar
mar Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Har en 1800/350 ADSL linje fra NGT. Jeg bor ca.1100 meter fra sentralen jeg er koblet til. Hvordan kan det ha seg at jeg har 32-75 ms til norske servere? (testet mangfoldige nok til å kunne si det). De fleste jeg pinger ligger på rundt 40 ms, men endel over 60 ms Til slutt, hva kan jeg evt. gjøre for å få lavere latency? Opgradere linja? Bytte ISP? Klage til NGT? Noen råd, tips, erfaringer? Spiller mye online spill, takker for mulige svar 8310632[/snapback] Hvor i landet bor du? Det har jo veldig mye å si, selv om de fleste her på forumet pleier å glemme det. Hvor er det forsinkelsen oppstår? Er alltid like artig når en med ISP X sitter i Finnmark og pinger vg.no og en annen sitter i Oslo med ISP Y og pinger vg.no. Så sammenlinger de resultatene for å finne ut hvilken ISP som er best.... Endret 5. april 2007 av mar Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Heia X! Får bare håpe at det er et ruting problem slik at han sin trafikk går gjennom utlandet og tilbake Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Har en 1800/350 ADSL linje fra NGT. Jeg bor ca.1100 meter fra sentralen jeg er koblet til. Hvordan kan det ha seg at jeg har 32-75 ms til norske servere? (testet mangfoldige nok til å kunne si det). De fleste jeg pinger ligger på rundt 40 ms, men endel over 60 ms Til slutt, hva kan jeg evt. gjøre for å få lavere latency? Opgradere linja? Bytte ISP? Klage til NGT? Noen råd, tips, erfaringer? Spiller mye online spill, takker for mulige svar 8310632[/snapback] Ring NGT å få dem til å tunne linja. 8311061[/snapback] Hva vil det si å "tunne linja"? Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Hvor i landet bor du? Det har jo veldig mye å si, selv om de fleste her på forumet pleier å glemme det. Hvor er det forsinkelsen oppstår? Er alltid like artig når en med ISP X sitter i Finnmark og pinger vg.no og en annen sitter i Oslo med ISP Y og pinger vg.no. Så sammenlinger de resultatene for å finne ut hvilken ISP som er best.... 8311274[/snapback] Bor i Bergen, Fyllingsdalen Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Er du sikker på at det ikke er programmer på maskinen din som bruker båndbredde? Slikt øker latency veldig mye på DSL-linjer. Koble ut alle andre maskiner som bruker samme linje og start maskinen i sikkerhetsmodus med nettverk og prøv ping igjen. Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Er du sikker på at det ikke er programmer på maskinen din som bruker båndbredde? Slikt øker latency veldig mye på DSL-linjer. Koble ut alle andre maskiner som bruker samme linje og start maskinen i sikkerhetsmodus med nettverk og prøv ping igjen. 8339598[/snapback] Helt sikker på at det ikke er programmer eller bakgrunnsapplikasjoner som bruker båndbredde. Ingen inn eller out signaler når jeg ikke laster ned/opp. Pingen min er stabil, dog litt høy. Det er heller ingen packet loss. Dette er også indisier som gjør at man kan være sikker på at linjen ikke blir bombadert med pakker fra ingensted. NGT sa til meg sist jeg snakket med de, at det tok litt lenger tid enn normalt til første hop, som jeg antar er min nærmeste sentral? (oppgitt som 1060 meter unna hvor jeg bor) Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Svenskene har fiber helt hjem! Telefonlinjene er sinken i internetten din, og det er den som gjør til at du får så høy latency. 8311017[/snapback] Begynner å helle mot din teori.. Svenskene ligger jo milevis fremfor oss.. telenor monopol shit og penger er noe driiit! Telenor er djevelen selv, sorry to say Edit: Takker meg glad hver bidigste dag for at jeg ikke har noe abbonement hos telenor. Heldigvis har jeg holdninger i motsetning til de fleste telenor kunder. Endret 11. april 2007 av s1gnal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå