pkasnes Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Hei. Skal sette sammen en stuepc. Pc`en skal brukes til å streame filmer og musikk fra en annen pc/harddisk i kablet nettverk. Skal ikke være trådløs. Skal også brukes til å se DVD og CD. Ønsker også å sette inn TV-kort etterhvert for opptak. Skjermen som skal brukes er LG 37LC2RR Skal kjøre Win 2005 MCE. Jeg har kommet frem til dette oppsettet: Hovedkort: Abit Fatal1ty F-I90HD Prossesor: Intel Core 2 Duo Ram: TwinMos DDR2 pc5300 1024 mb Strømforsyning: EF28 External fanless 280 W Disk: Samsung Spinpoint 250gb CPU kjøler: Silverstone Nitrogon CPU 2 x 120mm vifter: Noctua NF-S12 Det var lista. Som dere ser har jeg ikke lagt til noe kabinett. Planen er å lage et selv, grunnet spesielle plassbehov. Håper noen tar seg tiden til å se igjennom listen og event. kommentere ting som er helt på jordet. På forhånd takk. Pål Endret 4. april 2007 av pkasnes Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 dreiv og så litt på det der hovedkortet selv, men hadde planer om under-volting og det kortet er spesifisert til 1,3 v som minimum, men cpu du har valgt ganske sikkert starter på under 1,1. men du sparer deg jo fra skjermkort kjøp Lenke til kommentar
M_Mickey Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Har samme hk med e4300@2,4, fungerer utmerket til hd-dvd avspilling etter at de seneste catalyst driverne kom. Regner med å oppgradere med skjermkort når kort med HDMI 1.3, dx10,true HD lyd, osv. er på markedet til en ok pris. Veldig fornøyd så langt. Lydkortet sender "ren" digital lyd til forsterkeren i både DTS, dolbydigital og standard PCM. Litt synd at Abit valgte ALC 888 og ikke 885 som ville gitt enda bedre lyd, men jeg er alt i alt meget fornøyd med dette kortet i min HTPC. Lenke til kommentar
pkasnes Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Takk for svar. Da blir det nok til at jeg bestiller dette oppsettet. Pål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå