OscarWoHA Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hei Jeg bor på en av høgskolens studenthjem. Vi får fiber fra høgskolen (som igjen får fra uninett). Problemet er at en del internettavhengige programmer ikke virker via nettet. Eksempeler på det er Xbox Live, Battlefield 2 og Counter-Strike. Jeg har bedt admin om å fikse dette, og han spurte da om å få portene til de applikasjonene jeg brukte. Jeg gav ham en liste, men det er fortsatt ikke i orden. Eneste måten å få Xbox Live til å fungere på var å gi ham mac-addressen. Hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 dem har satt sperre for udp trafikk som mange spill bruker. en permanent løsing er og kjøre vpn til server dems som har det åpent ut. eller sett opp en router og gi han macadressa til den routern. siden da vil alt komme fra den mac adressa Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Ok, takk. Skal mase litt mer på han. Og skal, som du sier, foreslå det med macadresse og router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå