Wolverin Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Satt med omtrent samme problem selv. Bare at vi fikk mail fra telefon om at en mailkonto sendte ut virus. Å siden at jeg fjerner Virus, Spyware, Trojanske hester og alt mulig shit så fikk jeg oppgaven i å ordne opp i maskinene. Min var det ikke noe vits å skanne for noen ting for den vet jeg var rein, men allikevel tok jeg en skan med SuperAntiSpyware Pro. Fant ingenting. Natta før hadde jeg Skanna med PC-Cillin 2007 og den finner heller ingenting. Med andre ord så var PC`en min rein. Ingen av de andre PC`ene i huset har SuperAntiSpyware så de fikk klare seg med Ad-aware. Foreldrene mine sine 2 maskiner fant ingenting bortsett fra Cookies. Det er vanlig om man bruker IE iallefall. Så kom turen til broren min sin PC. Den hadde jeg grua meg til å ta for den vet jeg var full av dritt. Han var tilfeldigvis borte den helgen så jeg fikk beskjed om å se på den samtidig. Jeg satte meg forran maskina og ser at PC-Cillin 2007 er deaktivert og tatt bort. Så jeg tar å skrur det på igjen og jett hva? Jo da bøtter det inn med Virus, Spyware og Trojanske hester i karantene greiene til PC-Cillin. Greit nok tenkte jeg. Fikk ikke oppdatert den av en eller annen grunn. Jeg husker ikke hvilken rekkefølge jeg gjorde det i, men jeg tok iallefall en skan med både PC-Cillin og Ad-Aware og begge to fant mer enn hva godt var. Problemet var vel egentlig at den ikke klarte å fjerne Virusene med PC-Cillin. Jeg avinstallerte PC-Cillin og installerte NIS 2005 istede. Oppdaterte den og skanna. Det tok sin tid og den fant virus ja, men ikke like mange som PC-Cillin. Den klarte vel å fjerne det meste, men bare for å sjekke så installerte jeg NOD32 også. Ja dere leste riktig. Jeg hadde NOD32 og NIS2005 på den SAMTIDIG. Utrolig nok uten konflikter. (Ikke å anbefale allikevel). NOD32 skuffa meg for den fant ikke mange virusene. tror den fant imellom 1 og 4 virus. Norton klaga over at det var Virus på maskina. Det skjønner jeg godt. Det var mange. Så det jeg måtte gjøre var å faktisk fjerne dem manuelt, men problemet var at endel av virusene faktisk lå i en mappe som heter System Restore (Eller hva det no heter). Og virusene som lå der er ikke så lett å fjerne. Alle filene der er i bruk av Windows. Jeg prøvde å kjøre opp FreeSpire LiveCD`en og fjerne dem, men det heller gikk ikke. Jeg skanna også med Panda OnlineScan, men den klarte aldri å fjerne Virusene. Det kosta visstnok penger? Eller noe sånt? Og i tillegg tok jeg å installerte Panda Internett Security 2007, men den feila først ved oppdateringen, så restarta den under skanning. Så tilslutt så fikk jeg installert PC-Cillin 2007 igjen og oppdatert den. Da fikk den fjerna resten slik at maskina ble fri for virus. Den ble også Spyware fri, ved å skanne den med både Ad-Aware og PC-Cillin 2007. Så da måtte foreldrene mine sende mail til Telenor å si at alt var i orden. Men jeg fant ut etterpå at ikke alt var borte, men jeg fikk fjerna resten ganske greit. Så alt skal være greit nå. I tillegg satt jeg passord på PC-Cillin slik at han IKKE får slått den av eller sletta planlagte skanninger eller avinstallert PC-Cillin. Hvis han skulle prøve seg må han isåfall ha passord og det blir vanskelig. Et evig hælvette med virus altså. Spesielt når gamere setter i gang. 8328043[/snapback] Ja, virus er no skikkelig dritt. Panda sin online scan er i en gratis versjon og en "pro" versjon som koster penger. Den free versjonen er kjekk å bruke for å finne viruset, og typen virus, men den fjerner ikke noe. Da må du over til Pro versjonen, som koster ca 100 kroner for 6 mnd, så er ikke all verden akkurat. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jeg bare lurer, skal det fortsettes med Norton 2003, og eller de andre programmene ? 8327320[/snapback] Nei, han skal over på norton internet sec. 2007 nå, så blir nok bedre da. 8330596[/snapback] Kom over dette programmet. Kanskje verdt å prøve, sammen med Norton og andre nyttige programmer selvfølgelig. http://www.sandboxie.com/ Lenke til kommentar
Wolverin Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Jeg bare lurer, skal det fortsettes med Norton 2003, og eller de andre programmene ? 8327320[/snapback] Nei, han skal over på norton internet sec. 2007 nå, så blir nok bedre da. 8330596[/snapback] Kom over dette programmet. Kanskje verdt å prøve, sammen med Norton og andre nyttige programmer selvfølgelig. http://www.sandboxie.com/ 8335514[/snapback] Jeg har aldri hørt om eller sett noe skrevet om det programmet tidligere. Tror jeg vil se litt mer dokumentert effekt før jeg legger inn noe helt ukjent til folk som allerede har blitt veldig plaget, for ellers risikerer jeg jo å gjøre det enda verre for han i neste omgang. Har du prøvet det selv? Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Jeg bare lurer, skal det fortsettes med Norton 2003, og eller de andre programmene ? 8327320[/snapback] Nei, han skal over på norton internet sec. 2007 nå, så blir nok bedre da. 8330596[/snapback] Kom over dette programmet. Kanskje verdt å prøve, sammen med Norton og andre nyttige programmer selvfølgelig. http://www.sandboxie.com/ 8335514[/snapback] Jeg har aldri hørt om eller sett noe skrevet om det programmet tidligere. Tror jeg vil se litt mer dokumentert effekt før jeg legger inn noe helt ukjent til folk som allerede har blitt veldig plaget, for ellers risikerer jeg jo å gjøre det enda verre for han i neste omgang. Har du prøvet det selv? 8348206[/snapback] Ja jeg kjører det programmet og har så langt ikke hatt noen problemer. Men det er bra å være skeptisk, fortsett med det, men for skeptisk er ikke bra . Jeg søkte på navnet på forumet her og fikk ikke så mye opp, men det kom da noe. Prøv selv. Sandboxie Har Googla på ordet også. Så langt bare positive reaksjoner og kommentarer. Om det skulle være noe negativt så vil jeg gjerne vite om det ! Endret 10. april 2007 av ronron25 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå