Gå til innhold

spille av filmer og mp3 over nettverk. mandriva

Anbefalte innlegg

hei.

jeg har funnet ut at jeg skal teste linux igjen og har fått lagt inn PC Linux OS (mandriva med beryl)

jeg er altså ganske fersk når det gjelder linux...

jeg har følgende ting jeg sliter med.

skal spille av film og musikk over nettverk og får følgende feil når jeg åpner en fil:

eks:

No plugin found to handle this resource (smb://administrator@dewil/Filmer/big mommas house.avi)

dette gjelder i caffeine.

hva kommer dette av og hvordan kan jeg løse det?

har lignende problem med amarok også. sikkert akkurat samme feil.

hva må jeg gjøre?

takker for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du installert alle nødvendige kodeker for å spille av disse propriotære formatene (avi, mpg, wmv, mp3 ++?)?

Sjekk på sidene til PCLinuxOS for info om disse kodekene (hvis du ikke har dem allerede, eller de fulgte ordentlig med som standard.)

PClinuxOS får jo mye "skryt" for å ha inkludert disse kodekene som standard...

Lenke til kommentar

Jeg tror problemet ditt rett og slett er at avspillerne ikke klarer å streame direkte over Samba (smb://...).

Noe som sannsynligvis vil funke er at du først monterer nettverksområdet på et lokalt monteringspunkt ved å bruke smbfs, og deretter åpner filmen derfra.

Lenke til kommentar
Jeg tror problemet ditt rett og slett er at avspillerne ikke klarer å streame direkte over Samba (smb://...).

Noe som sannsynligvis vil funke er at du først monterer nettverksområdet på et lokalt monteringspunkt ved å bruke smbfs, og deretter åpner filmen derfra.

8314884[/snapback]

så lett kan det gjøres ja---

takker for hjelp.

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...