Newt32 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Hører det er mye snakk om at de som står bak kassa på McDonalds skal kunne anbefale en rett. Jeg tror de fleste som jobber der både skal kunne stå i kassa og lage burgere, så det med at de bør vite hva som er i burgerne er greit. Men å anbefale? Dette er noe som skjer på finere restauranter, ikke på fast food shapper. McDonalds følger vel ikke akkurat restaurant-regler, og er ikke særlig service innstilt. Hvor mye service har de egentlig? Du kommer inn og en meter over personen i kassa ser du hele menyen foran deg, med mange fine bilder som skal friste. Hvis det er lang kø føler du deg kanskje presset til å bestemme deg fort hva du vil ha, og hvis du allerede har stått i kø i bør du i hvertfall vite hva du skal ha. Når maten din er ferdig må du hente den i kassa, og helst kaste søplet selv når du er ferdig å spise. Jeg vedder på at du kan finne en kelner på en fin restaurant som ikke kan ramse opp av ting som er i den ene retten, om den inneholder spor av ditt og datt, hvilke grunnstoff det og det er bygd opp av eller om det er hydrogenbinding eller ikke. McDonalds er bygd på at ting skal gå kjapt, tjene mest mulig på kortest mulig tid. Tror ikke de blir ikke "lært opp" til å anbefale noe som helst, de skal vite hvordan man bruker kassa, hvordan man lager burgere og hvordan man vasker opp. Og hvor mange er det som kommer inn en plass de vet de selger mat, uten en eneste ide om hva de har lyst på eller hva de faktisk selger der? Faktumet at de går inn døra på McDonalds bør bety at de har en liten ide om hva de skal ha, hvis ikke har de ikke særlig mye peiling på hvordan en fastfood shappe fungerer. Tror man kan jobbe der hvis man er fylt 16 år, som vi si at man ikke trenger noen som helst utdanning for å jobbe der. Jeg vedder på at det eneste McDonalds krever er at du ser litt vettig ut, og lærer nye ting på et passelig kjapt nivå. Det meste vi lærte om på salg og markedsføringslinja Nå har jeg sett denne filmen et par ganger selv, og jeg anbefaler de som ikke har sett den å se den Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg jobber som sagt på Rema, og det jeg er mest lei er når en vare er vrient å få slått inn og kunden sier "hehe, den er gratis". Jeg har hørt den vitsen FORBANNA MANGE GANGER! Arrrrrrrrrggggh! Haha den går så å si hver gang når man ikke for slått inn varen. Jeg er glad for at jeg ikke jobber i butikk lenger. Sjølv seier eg kvar gong: "Du tyr til den hendig 13-siffra koda ja, sparer deg nok mykje tid ja". Oppfordrer alle til å seie det samme, det er ikkje lov å finne på noke orginalt å seie. Butikkansatte er vanedyr som liker best rutine. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Jeg har ALDRI fått det jeg har bestilt på macdonalds, har fått for lite osv. Jeg hakke noe imot de, men de gangene jeg har vært der har jeg enten fått noe jeg ikke skulle ha på som jeg sa klart ifra om FØRE, ellers får jeg en burger for lite på slik meny... Greier. Nei, Bergbys i Telemark/grenland er best Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Da jeg jobbet på Burger King var det jo mange som spurte etter McNuggets... Ellers var det jo en og annen som spurte etter pølse eller pizza, men de skjønte jo fort at dette ikke er stedet for det. Men den som tar kaka er vel ei dame som spurte om vi hadde noe for vegetarianere, noe med kylling f.eks. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Har de ikke Nuggets på Burger King, da? De har det på Burger King på metrosenteret. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Men den som tar kaka er vel ei dame som spurte om vi hadde noe for vegetarianere, noe med kylling f.eks. Jeg ser virkelig ikke problemet med den. Så vidt jeg vet så HAR faktisk både BK og McD noe for vegetarianere, i alle fall dersom de spiser hvitt kjøtt. Og det har de hatt gaaanske lenge, for jeg kunne fint bestille meg mat på begge stedene mens jeg var veggis (nåja, jeg gjorde det ikke før de siste årene, når jeg faktisk spiste hvitt kjøtt, men det tilsier i alle fall 2-3 år). Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Men den som tar kaka er vel ei dame som spurte om vi hadde noe for vegetarianere, noe med kylling f.eks. Rekner med at ho meinte pollovegetarisme der ein kun ungår raudt kjøtt og ikkje at kylling ikkje er kjøtt. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 - Pinglene som ikke liker sylteagurk. Hvis dere på død og liv ikke klarer å spise den agurken, så plukk den ut selv. Herregud, hvor vanskelig er det? Dere er en restaurant, og vi kundene bestiller hva vi vil ha. Jeg gir en lang faen i at det er "mye arbeid" for dere. Du har valgt jobben selv. Og nei, dere merker ikke at den har vært på burgern. Jo. Faktisk suger alle dere som ikke spiser alt på burgern balle, det smaker mcdonalds uansett. Og jeg sier det samme om "dere" som jobber der. - Alle de "sunne" kundene som kjøper stor meny med cola light. Seriøst, det renner praktisk talt fett av både burgern og chipsen. Du blir ikke sunn selv om du drikker ekkel cola. (Diabetikere er forsåvidt unnskyldt) Må man prøve å være sunn for å drikke Cola Light? Spar meg sånne idiotiske utsagn, takk. - De som kommer og skal ha mat klokka 12 på søndag og ikke forstår at jeg også var ute til klokka 5, og full som en dupp natta før. (Mcdonaldsmat fungerer ganske greit som medisin mot fyllesyke forresten) Er det vel faen ikke kundenes problem? Du hadde ikke trengt å være på byen til fem når du vet du skal på jobb. Idiot. -- Sånn ellers så syns jeg folk som jobber på McDonald's i Norge, og også restaurantene generelt er flaut å se på. Nå har jeg bodd i USA et år, og fikk aldri et surt blikk hvis jeg sier jeg skal ha en plain cheeseburger, eller hvis ikke fikk med den ekstra chipsen. I Norge føles det ut som vi er litt anti-McDonald's alle sammen, og at det er nesten en synd å spise der. De ansatte hater jobben sin, og gjør det kun for pengenes skyld. I USA hadde vi til og med 75 år gamle damer som var flinkere til å få ordren presis, enn det 18-åringene her hjemme gjør. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Og nei, dere merker ikke at den har vært på burgern. Jo. Enig i den, sjølvsagt merker du at det har vært sylteagurk på burgeren. Hamburgerbrødet suger jo til seg all fuktigheita fra sylteagurken. Men hadde du vært grei å stekt opp ekstra hamburgerbrød slik at eg kunne sjølv kasta både sylteagurken og det ekle våte brødet for å erstatte det med nytt brød så hadde det vært ein anna ting. Sylteagurken har forresten grodd på meg, no ergrer den meg berre litt. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Det er ingen andre bedrifter i norge som får så mye klager som den jeg jobber i. Så det så! Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 tell us? Se signaturen hans Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 du liker ikke å ta i kroner og femtiøringer men du jobber på mc donalds hva er problemet Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Er en grunn til at dere jobber på mcdonalds ikke sant? Sannsynligvis er dere fattig eller har ikke bedre å stille med av kvalifikasjoner. Da får dere takle sure kunder når dere selger den ekle palmeoljeburgeren fritert i transfett til norges beste mennesker. Klarer dere ikke engang å gi service uten få ut den feite aggresjonen Deres så får dere finne et yrke som er enklere.. Endret 4. juli 2009 av Hondaen Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Vel, jeg vet ikke om jeg skal forsvare eller banne. Måten du skriver ditt innlegg på gjør at du støter en yrkesgruppe som gjerne også består av unge med behov for jobb. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Handler ikke denne tråden om å provosere kundene da? Da får mcdonalds gjengen høre provokasjon fra "kundene" Eller, det er vel litt for sterk kost? Er det virkelig så tøft å slenge fakta på bordet? Alt jeg skriver er faktisk sant, men meget ubehagelig for mcdonalds eliten. Såklart skal de få høre det når de selger den største dritten et menneske kan innta som næring. Er jo helt ufyselig hvor de prøver å lure mennesker som ikke vet bedre ved å spille på en "sunn livsstil med mcdonalds kampanje". Hva med å føre om hva maten virkelig inneholder av oljer og drit, framfor kun framføre fett, proteiner og sukker.....nei det tør dem ikke. Slik mat burde vært forbudt. Sad but true. Ødelegger mennesker som ikke vet bedre i livet. Endret 4. juli 2009 av Hondaen Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Det er da ikke McDonalds sin feil at folk kjøper maten der. Om du synst maten er så forferdelig usunn, kan du bare gå en annen plass. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Det er McDonalds feil at de fokuserer spesielt til barn med leker og morro, for så tyte på foreldrene etter et "happy meal" i etterkant. Utspekulert. Det er også McDonalds feil at de velger innhold i maten utelukkende basert på billige råvarer og ikke menneskets beste. Dere kan jo lese litt om transfett og palmeolje. Høres det ut som jeg spiser på McDonalds? Anbefaler ingen å spise der, maks en gang i mnd hvis behovet er der. Sunn mat er kostbart. Det er synd på dem som ikke har råd eller vett til å spise annet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Vel, fastfood-sjappene er vel mer ett symptom enn ett problem, problemet er at vi sitter stort sett på ræva og eter som vi drev med tungt kroppsarbeid. Hvordan man skal få bukt med dette i ett fritt samfunn er neimen ikke godt og si. Man har vel hatt kampanjer på gang i 30 år uten at dette ser ut til og hjelpe, skolebarn blir busset til døra, folk hyller og ønsker yrker hvor man stort sett bare sitter og glor, det går rett til skogen med en slik utvikling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå