Gå til innhold

En ansatt hos McDonalds, hverdagen der?!

Gjakmarrja

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Axby2kEH

Noen som whiner er morsomme. Andre som whiner er det ikke. Det er ikke lett å plassere seg selv i riktig kategori om man er whineren selv. Kanskje derfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Hvorfor er dette et så humoristisk spm at den havner her?

9514223[/snapback]

Fordi det snurret seg til for en person som ikke liker jobben sin. Er det vårt ansvar å "berge" denne stakkaren?

9514320[/snapback]

Tror jeg formulerte meg litt feil, men det jeg mente var: Hvorfor er dette en humoristisk tråd?

9527958[/snapback]

Fordi den presenterer litt rare holdninger hos ansatte i servicenæringer.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
HELT normale holdninger... kremt. De som ikke har tenkt dette, har ikke jobbet bak en kasse eller lignende før  ;)

9530109[/snapback]

Alle normale mennesker tenker/fantaserer. Kunsten er bare å holde det på fantasistadiet, og samtidig gi kunden full valuta.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Word. Enkelte ting synes jeg blir litt i overkant, som:

- De som kommer og skal ha mat klokka 12 på søndag og ikke forstår at jeg også var ute til klokka 5, og full som en dupp natta før. (Mcdonaldsmat fungerer ganske greit som medisin mot fyllesyke forresten)

- Alle de "sunne" kundene som kjøper stor meny med cola light. Seriøst, det renner praktisk talt fett av både burgern og chipsen. Du blir ikke sunn selv om du drikker ekkel cola. (Diabetikere er forsåvidt unnskyldt)

Enkelte ting kan man faktisk spare seg for å ytre. :) Du er i et serviceyrke, om folk suger så jævlig, få deg en lagerjobb. Det er faktisk helt ok betalt det også. Og at du var ute på fylla dagen før jobb er vel ikke kundens problem, er det vel?

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
HELT normale holdninger... kremt. De som ikke har tenkt dette, har ikke jobbet bak en kasse eller lignende før  ;)

9530109[/snapback]

Alle normale mennesker tenker/fantaserer. Kunsten er bare å holde det på fantasistadiet, og samtidig gi kunden full valuta.

9530171[/snapback]

De aller fleste gjør nettopp dette. Noen klager over sjefen og medarbeiderne når de kommer hjem fra jobb. Andre snakker om kundene. Begge deler syntes jeg at jeg har den fulle rett til. Jeg er alltid hyggelig og gir kundene mitt beste. Så om jeg går hjem å irriterer meg litt, eller ler litt så plager det vel ingen? Jeg klarer å tenke noe om en kunde, uten å faktisk vise det. Det går ann det vettu ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

9530109[/snapback]

9530171[/snapback]

De aller fleste gjør nettopp dette. Noen klager over sjefen og medarbeiderne når de kommer hjem fra jobb. Andre snakker om kundene. Begge deler syntes jeg at jeg har den fulle rett til. Jeg er alltid hyggelig og gir kundene mitt beste. Så om jeg går hjem å irriterer meg litt, eller ler litt så plager det vel ingen? Jeg klarer å tenke noe om en kunde, uten å faktisk vise det. Det går ann det vettu ;)

9530732[/snapback]

Jeg bestiller gjerne en burger av deg. :cool:

Lenke til kommentar

*le*

Jeg leste gjennom her, og klarer ikke slutte å tenke på min mor. xD

Halvparten av disse tingene er ting min mor gjør på jevn basis. Krangler om pose, ikke tenker på hva hun skal bestille før hun er i kassen, bestiller stor meny og coca cola light, osv. Men hun er virkelig servicemenneskets mareritt, så jeg er ikke overasket. Men morsomt var det. xD

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Plutselig ble jeg veldig glad i jobben min. Selv jobber jeg på kaffebar, og de fleste som kommer inn der er oppegående og glade mennesker, som bare ønsker å sitte i fred og ro med kaffen sin. :)

Selvfølgelig får jeg noen klager, men da vet jeg jo at jeg har gjort en feil, og lærer av dette.

Lo godt av denne: "... er kald, moren har fått kreft, og det er krig i Irak."

Lenke til kommentar

Har sånn deal på Mc Donalds i hvertfall at man kan spise en vanlig meny så trekker de bare 20+ kr fra lønnen din. Er mange som gjør det. Er liksom lett og billig. Min erfaring er at de aller fleste brenner opp de ekstra kaloriene i løpet av en arbeidsdag uansett. Der jeg jobber har vi ikke en person som er overvektig, så anser ikke det som et stort problem. De som er normalt tynne når de begynner går sjelden opp i kg, de fleste går faktisk litt ned. Maten jeg spiser på jobb etter skolen er som oftest lunsj, middag og kvelds i ett. Så jeg tviler jeg legger direkte på meg av det.

Men det er mange som ikke spiser maten på jobb også. Noen kjøper seg heller noe annet, eller tar med seg matpakke. Jeg personlig spiser meg en salat eller spiser ikke i det hele tatt. Når man er rundt maten og lukten heeeeele dagen så kan du vel tenke deg at mc mat er ikke det som frister mest? De gangene jeg spiser mcmat på jobb og er blakk så kunne jeg like godt spist en skive, så likegyldig blir man til maten. Så da vet du det ;)

Lenke til kommentar

Jeg har endt opp med å samle på 1-kroninger, rett og slett fordi jeg ikke gidder å drasse dem med meg. Så har vel en 3-400 av dem nå.

Hadde vært morsomt å kjøpe et spill eller noe annet dyrt (når jeg får nok)...

Ser det for meg, 500 kronestykker :D Også kan man ikke si nei heller som jeg har forstått.

On topic: Kunne aldri tenke meg å jobbe på mcdonalds... Virker så stressende.. samt den konstaante pipingen.

Lenke til kommentar

Jobber selv på McDonalds. Har ikke jobbet der veldig lenge og har stort sett stått på kjøkkenet. Har vært veldig heldig med de kundene jeg har ekspedert. Alle har vist forståelse for at det går litt tregt. Det eneste litt merkelige jeg har vært borte i var en kunde som bestilte smoothie med bacon.

Er det noe jeg har lært av å jobbe på mcD så er det at folk har rare matvaner.

Endret av jossda
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Den bestillingen ville medført at jeg som kokk hadde hevet øyenbryna såvidt over chipskurven, og kanskje bent frem ha funnet frem sudokubrettet mitt, for deretter å ha latt det få gjennomgå unevnelige gleder.

Det går en grense, men hvor?

Lenke til kommentar
Det eneste litt merkelige jeg har vært borte i var en kunde som bestilte smoothie med bacon.

Garantert en konsekvens av at McDonalds reklamerte med at man kunne få bacon på alt for et lite tillegg en periode.

Endret av Atald
Lenke til kommentar
Garantert en konsekvens av at McDonalds reklamerte med at man kunne få bacon på alt for et lite tillegg en periode.

Denne kampanjen pågår fremdeles der hvor jeg jobber! 5kr så får du bacon på ett hvilket som helst produkt, 2kr på en ekstra burger til meny.

Ellernoe slikt ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...