Gå til innhold

En ansatt hos McDonalds, hverdagen der?!


Gjakmarrja

Anbefalte innlegg

Morsom tråd.

 

Jeg jobbet en stund på 7 eleven nederst i Karl Johansgate i Oslo. Mellom alle narkisene og helgefyllesvina, kom det en og annen irriterende kunde innom. Mitt absolutte favoritthatspørsmål:

 

"Er den der no' god?"

 

Hvordan I HELVETE kan jeg vite om du liker den? Vil du jeg skal ta en bit av muffinen og gi deg en smaksvurdering? Eller vil du ha en smakebit? Eller TENKER DU KANSKJE IKKE PÅ HVA SLAGS IDIOTISK SPØRSMÅL DU STILLER? Eller er du så usikker på deg selv og din dømmekraft at du trenger en underbetalt 17-18åring til å bekrefte hvorvidt du tok en god eller dårlig avgjørelse?

 

 

Mot slutten jeg jobbet der, var jeg så drittlei at jeg begynte å svare: "Jeg synes ikke den er noe god, men du må gjerne kjøpe den. Kan jo være du liker den..."

 

</RANT>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morsom tråd.

 

Jeg jobbet en stund på 7 eleven nederst i Karl Johansgate i Oslo. Mellom alle narkisene og helgefyllesvina, kom det en og annen irriterende kunde innom. Mitt absolutte favoritthatspørsmål:

 

"Er den der no' god?"

 

Hvordan I HELVETE kan jeg vite om du liker den? Vil du jeg skal ta en bit av muffinen og gi deg en smaksvurdering? Eller vil du ha en smakebit? Eller TENKER DU KANSKJE IKKE PÅ HVA SLAGS IDIOTISK SPØRSMÅL DU STILLER? Eller er du så usikker på deg selv og din dømmekraft at du trenger en underbetalt 17-18åring til å bekrefte hvorvidt du tok en god eller dårlig avgjørelse?

 

 

Mot slutten jeg jobbet der, var jeg så drittlei at jeg begynte å svare: "Jeg synes ikke den er noe god, men du må gjerne kjøpe den. Kan jo være du liker den..."

 

</RANT>

9491362[/snapback]

 

Bare bra å rante.. Å få ut aggresjonen er viktig.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

sitat : Å få ut aggresjonen er viktig

 

Ja , det funker visst for folk som Iron Sheik og Ultimate Warrior....LOL !

 

Det er nok noen kunder som burde vært hømbla , på verbalt og fysisk :!:

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Heldig vis er det mange år siden nå. Men spørsmålet irriterer meg fremdeles ;)

9491390[/snapback]

 

Jeg skjønner ikke annet enn at du passer ikke som selger. Så jeg håper at du driver på med noe helt annet ...?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg har jobbet lenge som selger, til og med som god selger.

 

Jeg ser ikke helt hvordan det er relevant i forhold til idioter som trenger bekreftelse på om kaken på 7eleven er god... én ting er dumme spørsmål, en annen ting er spørsmål som er så inni gamperåva tullete at man nesten ikke tror sine egne ører ;)

9514197[/snapback]

 

Skjønner hva du sier, men jeg ville aldri la dette synet styre meg.

Enhver kunde er en .... ja, nettopp, en kunde ...!? Og de dustete kundene er samtidig grunnlaget for at du kan strø litt salt på grøten din. :yes:

 

Hva du "tror" om andre er en digresjon fra din hovedoppgave, som, hvis jeg ikke tar fundamentalt feil er, SALG.

 

Edit: Leif vil ha juling. :hrm:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvorfor er dette et så humoristisk spm at den havner her?

9514223[/snapback]

 

Fordi det snurret seg til for en person som ikke liker jobben sin. Er det vårt ansvar å "berge" denne stakkaren?

Lenke til kommentar
Morsom tråd.

 

Jeg jobbet en stund på 7 eleven nederst i Karl Johansgate i Oslo. Mellom alle narkisene og helgefyllesvina, kom det en og annen irriterende kunde innom. Mitt absolutte favoritthatspørsmål:

 

"Er den der no' god?"

 

Hvordan I HELVETE kan jeg vite om du liker den? Vil du jeg skal ta en bit av muffinen og gi deg en smaksvurdering? Eller vil du ha en smakebit? Eller TENKER DU KANSKJE IKKE PÅ HVA SLAGS IDIOTISK SPØRSMÅL DU STILLER? Eller er du så usikker på deg selv og din dømmekraft at du trenger en underbetalt 17-18åring til å bekrefte hvorvidt du tok en god eller dårlig avgjørelse?

 

 

Mot slutten jeg jobbet der, var jeg så drittlei at jeg begynte å svare: "Jeg synes ikke den er noe god, men du må gjerne kjøpe den. Kan jo være du liker den..."

 

</RANT>

 

 

Det lukter fjortissholdninger her. :nei:

Endret av Irrelevant
Lenke til kommentar

Det gjør noe med deg, når du som 17åring tar i mot betaling som består av blodige penger trukket opp fra en truse...

 

Jeg hadde nok ikke latt spørsmålet påvirke meg noe særlig nå, men jeg mener det fremdeles er et totalt idiotisk spørsmål å stille ;) - Bruk 14 kroner, prøv en kake, liker du den ikke så har du tross alt bare kastet bort 14 kroner. Det er ikke værre enn dét.

 

Og om det var meg du refererte til hva angår fjortissholdninger, så ja, det var/er kanskje en fjortissholdning for deg, men jeg er villig til å vedde på at du aldri har jobbet i en kiosk i et tilsvarende strøk, med et tilsvarende klientel. Når du har gjort det, tar vi gjerne en prat igjen :thumbup:

 

Men nå går vi veldig offtopic her... Jeg forstår trådstarters frustrasjon, fordi det er VELDIG mange kunder/brukere/klienter/kjøpere i ALLE bransjer som totalt mangler selvinsikt, peil, velvilje og så videre. :p

Lenke til kommentar

Når du tar deg jobb i et service yrke kan man ikke forvente annet enn at man må møte kunder.. Kunder som holder liv i bedriften din, ja faktisk betaler lønna di... Det hjelper ikke å bli sur på kunden.. Kunden betaler, kunden har rett.. Det er bare å smelle på seg et smil, opptre høffelig, og gjøre jobben sin.. Sære kunder finner du i alle service yrker...

 

Jeg personlig kan ikke spise noe fra McD med unntak av toasten uten å tilbringe dagen derpå på dass.. Så mine bestillinger går rimelig knirkefritt ;)

Lenke til kommentar

Selfølgelig. Jeg er helt enig med deg jeg. Jeg, og storsett alle her er hyggelige med sine kunder. Men sist jeg sjekket så er det fult lov til å irritere seg over ting og mennesker? Du går vel ikke ut døren på jobb hver dag i samme humøret du heller? Dessuten er det ofte når du kommer hjem og får tenkt litt over dagen at man faktisk ler litt og tenker over alle de rare kundene man har hatt den dagen. Jeg står jo ikke der å hater jobben min og er sur på alt og alle. Da hadde jeg sluttet på sekundet ;)

Lenke til kommentar
Jeg er ikke enig i utsagnet om at kunden alltid har rett. SPESIELT ikke innenfor IT-yrkene, og kundeservicen der.

Det er som snublefot sier, det er lov å irritere seg. En ting er hva man tar ut på kunden, en annen ting hva man tenker selv ;)

9518955[/snapback]

 

 

Okay.. Egentlig var det jeg mente å si.. Kunden har "alltid" rett.. :p Klart kunden gjør feil, men det er ikke noe poeng i å argumentere å krangle om det..

 

Men veldig enig i andre del.. :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det gjør noe med deg, når du som 17åring tar i mot betaling som består av blodige penger trukket opp fra en truse...

 

Jeg hadde nok ikke latt spørsmålet påvirke meg noe særlig nå, men jeg mener det fremdeles er et totalt idiotisk spørsmål å stille ;) - Bruk 14 kroner, prøv en kake, liker du den ikke så har du tross alt bare kastet bort 14 kroner. Det er ikke værre enn dét.

 

Og om det var meg du refererte til hva angår fjortissholdninger, så ja, det var/er kanskje en fjortissholdning for deg, men jeg er villig til å vedde på at du aldri har jobbet i en kiosk i et tilsvarende strøk, med et tilsvarende klientel. Når du har gjort det, tar vi gjerne en prat igjen :thumbup:

 

Men nå går vi veldig offtopic her... Jeg forstår trådstarters frustrasjon, fordi det er VELDIG mange kunder/brukere/klienter/kjøpere i ALLE bransjer som totalt mangler selvinsikt, peil, velvilje og så videre. :p

9518061[/snapback]

 

Du kan vedde på at jeg har jobbet i slike strøk du refererer til, og profesjonell holdning virket like bra der, eller kanskje bedre. Høres ut for meg at du bringer personlige fordommer med deg på jobben ...?

:)

Lenke til kommentar

Jo, profesionell holdning må til..

Det var derfor jeg skrev "Det er som snublefot sier, det er lov å irritere seg. En ting er hva man tar ut på kunden, en annen ting hva man tenker selv"

 

Om jeg hadde hylt og skreket til kunder, og kalt dem idioter, hadde jeg hatt ett til flere store problemer. Det å derimot tenke disse tingene er noe helt annet.

 

Og jeg er enig i det som er blitt sagt, at ansatte på McDonalds, Burger King, 7 eleven o.s.v. bare har som jobb å ta i mot rett bestilling, og ikke alltid klarer det engang. Problemet går begge veier, men dét å påstå at "kunden alltid har rett", er veldig galt.

 

Grunnen til den påstanden, kan jeg komme med eksempler på her:

Jeg kan mye om en del ting, særlig IT, bil og logistik. Jeg kan derimot lite om ting som oppussing. Om jeg da bare går inn og handler vilt de tingene jeg _tror_ er rett, for så å klage i ettertid, har jeg tapt.

Jeg mener også at jeg bør gjøre godt nok grunnarbeid til å spørre litt mer konkrete spørsmål enn "Jeg skal pusse opp, hva trenger jeg?"

 

Kundeforhold er en symiose. Det er morsommere med høflige, oppegående, blide kunder som gidder å gjøre en innsats, og det er morsommere å handle av mennesker man får høflige, oppegående og blide svar av... :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Jo det kan jeg, de kan pent handle et annet sted..........

8315301[/snapback]

Nei, det kan du dessverre ikke.

 

Da kan de klage, og du får en advarsel. Gjentar det seg kan du miste jobben...

8316312[/snapback]

 

Joda. Man kan nekte om det er mer enn 25 eksemplarer av samme type mynt. Det vil si at luringene som kommer og skal betale for flere hundre i kronestykker kan fint få et nei.

 

...selv liker jeg å få masse smått fordi vi stadig går tom for veksel. Men det at enkelte tror det er deres privilegium å betale 500 kroner i varer i femtiøringer, tar grundig feil.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...