runel Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Jeg skulle gjerne hatt et program som du kan sette opp begrensninger for utskrifter. F.k.s 5 sider pr dag, 20 sider pr uke, o.s.v. Det må fungere slik at noen kan få tilgang til mer enn andre. Dette er for en skole, det er ca. 250 brukere i nettverket, og lærerne må da har fri tilgang, mens elevene skal begrenses. Serveren er Windows NT 4.0 Server. Dette bør helst være gratis, iallefall ikke for dyrt (Dårlig kommuneøkonomi) På forhånd, takk Lenke til kommentar
runel Skrevet 16. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2002 Noen som vet?? Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Dette skal du ikke trenge noe program til, det gjøres på brukergruppenivå. Definer policy på den gruppen elevene logger seg på i. Gi lærerne en egen gruppe der det er fri tilgang til print. Går utfra at serveren styrer printserveren? Eller er printerne på klientene? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 slowcooler: trur ikke du fulgte med...... det du snakker om er hvilke fysiske printere en elev skal få tilgang til..... det han spør etter er hvordan man begrense antallet ark en bruker kan skrive ut..... Vi kjører et sånn system på skolen min. Send meg en mail på [email protected] så skal jeg sende det videre til IT-ansvarlig...... Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Det er det jeg snakker om, det kan stilles inn på brukergruppenivå, og hvis jeg ikke tar feil, også på rettighetene til klientene. Mulig de må bruke kataligtjeneste for å styre det. (Active directory i WIN-miljø.) Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Quote: slowcooler skrev (2002-12-16 22:35):Det er det jeg snakker om, det kan stilles inn på brukergruppenivå, og hvis jeg ikke tar feil, også på rettighetene til klientene. Mulig de må bruke kataligtjeneste for å styre det. (Active directory i WIN-miljø.) Jeg tror ikke NT 4.0 har noen slik mulighet. NT 4.0 har ikke AD, så det er utelukket. Kanskje det er mulig med snow. http://www.snow.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå