Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

dataen min brøt sammen, starter ikke

Anbefalte innlegg

hei" for omtrent 30min siden da jeg skulle overføre 2spill fra \C til \F disken, slo dataen seg av og ville ikke starte. daten er en dell data fra 2004 med oppgradert skjermkort(x1650pro) og en ekstra harddisk på 250gb. psu'n er en ukjent 305w.....

dataen vil ikke slå seg på igjen, men noen små lamper på hket lyser.

er det den skittene psun som er syndern? eller er det noe annet? det skal også sies at alle pc komponentene ligger strødd utover skrivbordet mens jeg bruker pcn. de er ikkke i noe kabinett-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei" for omtrent 30min siden da jeg skulle overføre 2spill fra \C til \F disken, slo dataen seg av og ville ikke starte. daten er en dell data fra 2004 med oppgradert skjermkort(x1650pro) og en ekstra harddisk på 250gb. psu'n er en ukjent 305w.....

dataen  vil ikke slå seg på igjen, men noen små lamper på hket lyser.

er det den skittene psun som er syndern? eller er det noe annet? det skal også sies at alle pc komponentene ligger strødd utover skrivbordet mens jeg bruker pcn. de er ikkke i noe kabinett-

8309359[/snapback]

Tja, du kan jo ta ut strömmkontakten og putte den inn igjen når det ikke lyser noe mer på hk.Eller sa kan du skru opp strömmforskyninge og se om du har noen sikring i den, hvis du har det må du se om den er ödelagt, er den det skifter du.

Hvis ikke noe av dette går pröver du en ny strömmforskyning

Lenke til kommentar
Kan jo være en ide å "hotwire" psu'en for å teste den. Tror bindersen skulle på pin 14 og 15. Det kan også resette en låst beskyttelseskrets i PSU.

8316203[/snapback]

den funker nå! har konkludert at dataen min lider av noe som kalles "Dell syndrom" dvs. at den gjør mer eller mindre hva som passer den best. vil den ikk starte, starter den ikke :)

det løste seg ved å ta ut ledningen til hket. og så sette den in igjen,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...