jennnereer Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Åja, det var du med den antennemotoren som ikke fungerte? Jeg gleder meg sånn til å få min egen bil, kribler skikkelig i magen. Vet bare at den blir ledig "en gang" i september .. Det kan jo bli November for alt jeg vet 9376313[/snapback] Da er vi to, er det ikke helg snart så jeg kan hente den?! Henter min på fredag. så en tur over grensen for handle litt øl og for å kjøre den. Skikkelig lyst å begynne planleggingen og byggingen på bilen Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Lekte meg litt i photoshop, hva syns dere? Om looken, ikke om photoshop-ferdighetene mine Ca. looken jeg er ute etter: Endret 30. august 2007 av RCP-88 Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 pimp style rofl 9392010[/snapback] Lyst å lakke felgene mine sånn. Men vil enten ha bilen svart med Candy Green trim. Tror det var det fargen het. Så en driiiitfet Potiac Firebird med Grønn grill, grønne inntak osv mens resten var svart. Fikk ikke tatt bilde:( Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Ser du skriver litt om bilen din i andre tråder, bare til opplysning så har ikke du 50/50 fordeling av motorkraften til for/bak-aksel. Forakselen din er drevet direkte og bakaksel blir drevet gjennom en viskosekobling i fordelingskassen din. Dvs at mellom 5 og 40% av motorkraften går til bak-aksel. Din bil er egentlig en forhjulstrekker som er påmontert viskosekobling for 4x4. Den tar seg godt frem alikevel! Tar du en Militær Jeep eller en gammel land cruiser/hilux så har disse 50/50 fordeling der både for og bakaksel blir direkte drevet uten noe slags differensial mellom dem. Dette merker man meget godt hvis man kjører på asfalt med 4x4 inne og svinger... Forakselen vil da gå fortere enn bakakselen og det bil spenn mellom her, blir spennet for stort vil bilen gjøre ett hopp og spinne på ett hjul. Er ganske sikker på at du ikke har sperre bak på din bil heller, dette finner du fort ut hvis du jekker opp bilen din bak (begge hjulene i været) og snurrer på ett hjul, hvis det andre hjulet snurrer motsatt vei (som jeg tror) har du altså ikke sperre. Grunnen til at Differensial-sperre er avkrysset i ditt vognkort er at viskosekoblingen fungerer som en differensial brems mellom for og bak-aksel. Lenke til kommentar
legacy88 Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Tull og tøv, Subarus system på GL og GX modellene er basert på en midtdifferensial som fordeler 50 / 50 foran og bak. Lenke til kommentar
erasmussen Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Tull og tøv, Subarus system på GL og GX modellene er basert på en midtdifferensial som fordeler 50 / 50 foran og bak. 9444483[/snapback] Mener og at Subaruer med manuell kasse har 50/50 fordeling av drivkreftene. Er vel biler med automat som har den løsningen Almar_84 nevnte ? Endret 7. september 2007 av erasmussen Lenke til kommentar
PcT Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Tull og tøv, Subarus system på GL og GX modellene er basert på en midtdifferensial som fordeler 50 / 50 foran og bak. 9444483[/snapback] Derfor vi kruser rundt med 2.2 GX motorene <3 Lenke til kommentar
legacy88 Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Vil bare foreslå dette coilover settet til dere Legacy eiere. Ville ha kjøpt dette hvis jeg ikke måtte selge kjerra. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1621302 D2 er kvalitetsmerke. Plug and play Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Tull og tøv, Subarus system på GL og GX modellene er basert på en midtdifferensial som fordeler 50 / 50 foran og bak. 9444483[/snapback] Mener og at Subaruer med manuell kasse har 50/50 fordeling av drivkreftene. Er vel biler med automat som har den løsningen Almar_84 nevnte ? 9444978[/snapback] Vel prat med en dere vet har peiling så skal dere se. Hvor har dere dette fra?!? Lenke til kommentar
legacy88 Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Det er faktisk et faktum som også sto i brosjyren til legacy 1.generasjon for GL og GX modellene. Ikke for å være frekk, men dette er oppgitt av fabrikk. Noe jeg vil kalle trofulle opplysninger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Det er faktisk et faktum som også sto i brosjyren til legacy 1.generasjon for GL og GX modellene. Ikke for å være frekk, men dette er oppgitt av fabrikk. Noe jeg vil kalle trofulle opplysninger. 9449153[/snapback] Dette vil jeg gjerne se Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Kan noen fikse et par greie bilder av dashboardet i denne bilen? Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Kan noen fikse et par greie bilder av dashboardet i denne bilen? 9460762[/snapback] kan sikkert ta av mitt i morgen tidlig. Er en 93 da men er vel samme greia Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Toppers! Regner med det er samme dashen Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Er samme interiør ja Lenke til kommentar
erasmussen Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Vel prat med en dere vet har peiling så skal dere se. Hvor har dere dette fra?!? 9448925[/snapback] "3.2 Senterdifferensial med viskosesperre Fordel: Godt forhold mellom effekt og pris. Lettere og rimelige enn Torsen. Liten dekkslitasje, uproblematisk kjøring, god stabilitet og framkommelighet. Ulempe: Ingen spesielle Eksempler på modeller med viskosedifferensial med sperre på senterakselen: Ford Escort RS Cosworth, Lancia Delta Integrale, Mitsubishi Lancer GSR og 3000GT VR4, Subaru Impreza, Forester og Legacy, og Toyota Celica GT4. Lancia og Toyota var utstyrt med Torsen bakakseldifferensial, noen av de øvrige med viskosedifferensial bak. Forester har viskossperre også på bakakseldifferensialen. Mitsubishi Space Wagon 4WD har åpen midtdifferensial, men viskosesperre på bakakselen." Dette var det jeg fant om det på Wikipedia. Vil dette si at Legacyer av eldre årgang ikke har 50/50 fordeling? Står vel at det er sperre på bilene i listen? Jeg har hvertfall lest tester av nyere Legacyer, og der har det vært poengtert at der er 50/50 fordeling på manuelle Legacyer, mens legacyer med automat har et annet system. Med mindre alle biljournalistene lyver, så stemmer dette. Endret 11. september 2007 av erasmussen Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 (endret) 1.8 DL: Selektiv 4WD (trykknapp på girspak) 2.0 GL, 2.2 GX (manuell): Permanent 50/50 med åpen diff foran, viskosediff uten sperre på senter, diffbrems bak. Subaru Basic manual transmissions have a 50/50 center differential with viscous clutch, performance models have a planetary differential with computer regulated lockup. Automatic transmission models have ~45/55 planetary with computer controlled lock up Endret 11. september 2007 av RCP-88 Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 1.8 DL: Selektiv 4WD (trykknapp på girspak)2.0 GL, 2.2 GX (manuell): Permanent 50/50 med åpen diff foran, viskosediff uten sperre på senter, diffbrems bak. Subaru Basic manual transmissions have a 50/50 center differential with viscous clutch, performance models have a planetary differential with computer regulated lockup. Automatic transmission models have ~45/55 planetary with computer controlled lock up 9473053[/snapback] Så min (som er automat) drar mer på bakhjula? eller omvendt? Drar sinnsykt godt uansett. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 1.8 DL: Selektiv 4WD (trykknapp på girspak)2.0 GL, 2.2 GX (manuell): Permanent 50/50 med åpen diff foran, viskosediff uten sperre på senter, diffbrems bak. Subaru Basic manual transmissions have a 50/50 center differential with viscous clutch, performance models have a planetary differential with computer regulated lockup. Automatic transmission models have ~45/55 planetary with computer controlled lock up 9473053[/snapback] Så min (som er automat) drar mer på bakhjula? eller omvendt? Drar sinnsykt godt uansett. 9476961[/snapback] Forhjula er drevet direkte, mens bakhjula blir "slura inn" når forhjula begynner å spinne. Ganske likt det systemet som vw bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå