Corn Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hei, sitter og skal kjøpe meg ny prossesor på amentio.no, og lurer på hva som er forskjellen på disse to prossesorene? INTEL BOX CORE 2 DUO E6300 1.86G 4M 1066 EM64T S775, PRIS: 1553 INTEL Core 2 Duo E6300 1,86Ghz 2MB LGA775 FSB1066 BTX2, PRIS: 1662 Lenke til kommentar
thrml Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Tror dem er like men den ene oppgir total Cache ala 4 MB og den andre oppgir bare ene kjernen, er ikke sikkert men tror det. men synes det var rart at 2MB cache var dyrere enn 4MB kanskje den ene har 65 nm teknologi og den andre har 90 nm Endret 4. april 2007 av Stian_Pa Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Nei, det skal bare være èn E6300 mener jeg. Jeg sjekket for sikkerhets skyld med noen sture nettbutikker i utlandet som har gedigent utvalg, og ingen av de har mer enn èn versjon inne. Jeg vil derfor tro at dette bare er en duplikat i webshoppen deres, sikkert pga. de kjøpte et parti til pris X og så senere et parti av samme prosessor til pris Y. -Stigma Lenke til kommentar
Laland Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 4mb cache er jo direkte løgn da. Uansett parti og pris, kan de jo ikke skrive opp dobbelt så mye cache. Lenke til kommentar
Corn Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Det var det jeg trodde også, da krysser jeg fingrene for at det følger med vifte/kjøler og satser på at jeg ikke kjøper katta i sekken ved å velge den billigste Lenke til kommentar
Steinegal Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Nyere E6300 har allendal kjerne, mens de første var Conroe med halvparten av L2 cachen avslått. De nye har et rykte på seg for å være litt varmere og ikke like overklokkings villige, men det kan jo variere fra CPU til CPU. Alle har nå uansett 2MB L2, men en ny utgave, under navnet E6320, skal ha 4MB cache og ligge på samme pris som 2MB utgaven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå