Gå til innhold

Hva er det verste du har våknet til?


Fruktkake

Anbefalte innlegg

Har hatt flere slike "Falling Dreams", hvor jeg nettopp har sovnet før jeg skvetter skikkelig til. Hele kroppen skvetter til og senga mi knirker sykt mye bare jeg setter meg opp. Så dere kan tenke dere hvordan det er når hele kroppen hopper opp og ned. :no:

 

Tar litt tid før jeg klarer å hente meg inn igjen og klarer å sovne.

 

Ellers er det jo alltid fælt å våkne til alarmen på mobilen og vite at du må opp og på skolen. :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker jeg var på leirskole. Var en hel brakke med ca. 10 soverom. Fyren på rommet mitt hadde klart å hoppe fra den øverste køysenga og ned på et bord og tatt med seg noen stoler i fallet. Jeg som lå èn meter ifra hadde selvfølgelig ikke våknet, mens samtlige andre på brakka hadde våknet. I tillegg hadde jeg visst nok ligget og snakket om en fjernkontroll eller noe i søvne.

 

Hadde også en opplevelse hvor jeg plutselig skvatt opp av senga (sikkert mareritt) jeg gikk så på badet for å få litt vann i fjeset, merket noe dritt på sida av kinnet, men tenkte ikke noe mer over det. Da jeg da kom tilbake til senga klarte jeg å prestere å rope "HVEM FAEN HAR SPYDD I SENGA MI?" for å så vekke hele huset.

Endret av Timur
Lenke til kommentar

Våkna opp en gang da folk i leiligheten stressa med at det brant i toppetg.

Alle hadde panikk unntatt meg som bare ville sove.

 

Endte med at jeg gikk ut, låste opp for brannmennene og gikk å la meg tilbake i senga.

 

I hodet mitt hadde jeg kalkulert meg frem til at jeg ville få min. 20 min søvn før brannen ville spre seg nærme nok.

 

Sånn går det når man ikke har sovet noe særlig på en uke eller to :whistle:

Lenke til kommentar

Bodde på internatskole en gang i tida, ene natta der våkna jeg inni bøttekottet. Hadde visst vandra bortgjennom gangene og hilst på masse folk. Folk hadde visst spurt hva jeg skulle, og joda, jeg skulle støvsuge badet mitt og jeg var på veit bort for å hente støvsugeren. Endte med at jeg våkna i det døra på bøttekottet slo igjen, med meg på innsida, selvsagt. Turen tilbake til rommet ble... interessant. :whistle:

Lenke til kommentar

Dette er ikke meg, men jeg var direkte årsak til en rekord-stygg måte å våkne på :) Noen uker før jul når jeg og dama lå og sov mot hverandre i senga så drømte jeg tydeligvis at noen prøvde å banke meg opp og jeg måtte forsvare jeg. Jeg svarte med å sende knyttneven frem av all kraft jeg hadde. Hadde bare min søvntunge hjerne klart å holde disse signalene inne i drømmen så hadde dama sluppet å få så vondt. Jeg våknet av den brå bevegelsen og hun våknet av knyttneven i ansiktet. Musklene var sikkert slappe så jeg skadet henne ikke fysisk, men hun mobber meg fortsatt over det i dag og syter over post-traumatiske etterdønninger. Vi slo forresten opp i februar, men det var mitt valg. Nesten rart hun ikke gjorde det før, sånn som jeg behandlet henne den natta :!:

 

Disclaimer: det ble til en morsom hendelse for begge å se tilbake på alt i alt. Ingen brukket nese og intet neseblod. Men i drømmen slo jeg virkelig skikkelig hardt. Var ikke våken nok til å ense hvor hardt jeg faktisk slo. Skammet meg veldig den kommende uken, og hun begynte å legge mur av puter mellom oss for å "beskytte seg", som hun så pent kalte det.

Lenke til kommentar

så deilig^^

 

værste eg har vokna til er ei agressiv motorsag 20 meter fra huset:( va jævlig.. og så rista det i heile huset under salutten i dag. hadde heilt glømt den eg.. plutseleg BOOOM!! og heile huset rista og det gav ekko i fjella rundt her i eit minutt for hvert drønn-.-

Lenke til kommentar

vell.. jeg har ikke våknet til noe veldig ille, som jeg kan huske nå, men en kamerat av meg har :p

 

det var i fjor, og vi var på vei hjem fra polen på klassetur. Jeg og tre andre bestemte oss for å være oppe hele natten fordi vi skulle avgårde kl. 05:30 neste dag..

så var det en av oss som sovnet. vi lot han sove i ti min. Da la en av de andre Hele "utstyret" over og delvis i ansiket hans.. han våket fort og fy faen som han skreik!

 

Tror ikke det var en god måte å våkne på

 

men fy faen som vi lo etterpå :p

Lenke til kommentar

du vet følelsen når du har vært i bassenget, og har ørene fulle av vann?

våknet en sommer for en del år siden, med akkurat den følelsen..

 

først enset jeg det ikke, tenkte kanskje det bare var ørevoks ellerno som endelig hadde klart å få herredømme over hodet mitt, og begynte å planlegge utgravning...

 

helt til det begynte å surre i hele hodet mitt!

jeg kan love deg, det er en vannvittig sær følelse når en svær flue har kravlet seg helt inn i øret ditt, og tydeligvis ikke kommet seg ut derifra.

en hvilken som helst flue gjør det som er naturlig, den surrer!

 

det er omentrent som følelsen av å tape en rondellsliper fast i hodet ditt og skru på, hele hodet kjennes ut som det rister og øyenene skjelver :p

nå er jeg ikke av den paniske typen, så jeg laget et noe forvirret uttrykk og stakk en lillefinger inn i øret...*knas*

om lyden av surrende flue i øret er sær, så er ikke lyden av en flue som blir knust på nææært hold noe særlig bedre :s

"oh shit" tenkte jeg, og dro ut fingeren..fikk selvfølgelig ikke tak i den, så jeg trasket ned i dusjen og spylte øret..men fikk aldri øye på fluen i vannet, så den er vel enda der..

 

også har jeg jo våknet en del ganger av at jeg har fått kjeft hos fruen i søvne...da har hun drømt noe ekkelt, og innser ikke at hun har drømt, når hun fyrer løs i halvvåken tilstand... im liek "?" hver gang.. :p

er ikke måte på for en slem fyr jeg er i hennes drømmer...gravskjenderi, utroskap, vold etc...huff huff... :D

Lenke til kommentar

Var på hytta i Beiarn til besteforeldrene mine, været var fint ca 22 grader den natta, hadde bare en tykk sovepose(les vinterpose) med meg. når klokken var rundt 2 hadde jeg vrid meg i varmen i en time besteme jeg meg får å stå opp å gå litt. da fikk jeg øye på en gamel seng som sto der, virket bare så kald å deilig så jeg bestemer meg for å legge meg litt ned der... sover momentant. Våkner neste morgen å skal gå ut av senga, men jeg falt bare rett i gulvet. klarte nesten ikke å strekke ut bena mine. senga var max 1.5m lang så jeg hadde sovet i fosterstilling i ca 8 timer.... huff

 

en gang når jeg sov over hos fetteren min, våknent jeg klokken 4 av at et eller annet sliket meg under foten.. skvatt sånn til at lilleboren min som lå bortenfor meg i sovesofaen våkner, viste seg at det var hunden til fettern min som hadde kommet seg inn på rommet

Lenke til kommentar
Med mobilen kan du jo velge en koselig tone, vel? :)

 

Det er jo hvertfall et lite pluss kontra vekkerklokker som høres ut som død og pine.

8632304[/snapback]

 

Men samme hvor koselig tonen er så blir den helt forferdelig etter et par ganger. Og hver gang du hører den har du lyst til å drepe den som spiller den av, fordi du får dårlige assosiasjoner til den. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...