puffepuff Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) hei håper det er noen smarte pcfolk som kan hjelpe meg! skjermen blir blå, og det står "dumping physical memory" osv har sjekka vifter, støv, skjerm/lydkort og ram. tror problemet ligger i hovedkortet. Asus P5B, P965, Socket-775, ATX, GbLAN, 6xSATAII, PCI-Ex16 jeg har "vista" og tror det er mangel på driver eller bios prog ell no lignende. problemet er at jeg ikke skjønner noen ting! vet ikke hva jeg ska laste ned eller hvordan jeg skal instalere det.. har prøvd mye rart, men allikevell kommer den plagsomme bluescreenen! kan noen fortelle meg ossen filer jeg trenger for å oppdatere hovedkortet, og hvordan jeg skal gjøre det. har ikke diskettstasjon eller brennecder. kjører vista og cden som fulgte med støtter kun xp. Endret 4. april 2007 av puffepuff Lenke til kommentar
puffepuff Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Ekstra informasjon om problemet BCCode: a BCP1: 819FFFF2 BCP2: 00000002 BCP3: 00000000 BCP4: 81CADCEA OS Version: 6_0_6000 Service Pack: 0_0 Filer som beskriver problemet Mini040407-02.dmp sysdata.xml Version.txt feilmeldlogg: - <SYSTEMINFO> - <SYSTEM> <OSNAME>Windows Vista Home Premium Home Edition</OSNAME> <OSVER>6.0.6000 0.0</OSVER> <OSLANGUAGE>1044</OSLANGUAGE> <ARCHITECTURE>0</ARCHITECTURE> <PRODUCTTYPE>3</PRODUCTTYPE> </SYSTEM> <MEMORYDIAGNOSTIC /> - <DEVICES> - <DEVICE> <DESCRIPTION>ATK0110 ACPI UTILITY</DESCRIPTION> <HARDWAREID>ACPI\ATK0110</HARDWAREID> <SERVICE>MTsensor</SERVICE> <DRIVER>ASACPI.sys</DRIVER> </DEVICE> - <DEVICE> <DESCRIPTION>ACPI Fixed Feature Button</DESCRIPTION> <HARDWAREID>ACPI\FixedButton</HARDWAREID> </DEVICE> - <DEVICE> <DESCRIPTION>Intel Processor</DESCRIPTION> <HARDWAREID>ACPI\GenuineIntel_-_x86_Family_6_Model_15</HARDWAREID> <SERVICE>intelppm</SERVICE> <DRIVER>intelppm.sys</DRIVER> </DEVICE> - <DEVICE> Lenke til kommentar
Privat Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) legg opp minidump filen. Hva gjør du, når du får blåskjerm? Skjer det hele tiden? Eller gjør du noe spessielt? Endret 4. april 2007 av Privat Lenke til kommentar
andylove Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Samme som meg det. Har også Vista Ultimate. Ikke noe crack, lovlig versjon. Får feil under oppstart etter BSOD og maskinen knekker spesielt under spilling. Men har opplevd noe ustabilitet i Windows. Har lokalisert feilen til Nvidia kortet mitt ved spilling. Hva som er feilen i Windows kan man jo bare lure på... Vurdere sterkt å bytte ut kortet mitt til fordel for Abit IN9... Mon tro om det er noe bedre.. ? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hadde jeg vært dere,hadde jeg ventet noen mnd med vista.Har prøvd det selv,og maken til mangelfullt os.Om ikke os i seg selv,så ihverfall drivere etc. Dårlig forslag til løsning,men det er vel realiteten. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hadde jeg vært dere,hadde jeg ventet noen mnd med vista.Har prøvd det selv,og maken til mangelfullt os.Om ikke os i seg selv,så ihverfall drivere etc. Dårlig forslag til løsning,men det er vel realiteten. 8317382[/snapback] Jeg har tenkt mye på den løsningen. Og ja, det kan være en utvei. For OS'et er meget bra og jeg er svært vant med å bruke det. Men feilen som dette kortet trigger på er likt både på XP og Vista. Sant og si har maskina vært blodstabil frem til i dag. Kun spill som har klikket pga patcher og dårlige drivere fra Nvidia. Men i dag begynte altså helvete. Jeg får se ann hvor lenge det holder, hvis ikke blir det å sende inn minnebrikkene for en liten test. Kjørte Windows Memory Test via bootmenyen, og det ble rapportert om feil. Vista har samme rapporteringssystem, men klarer ikke å skille mellom CPU, RAM eller hovedkort. Jeg tror det er enten hovedkortet eller RAM'en. Til opplysning har jeg Corsair PC6400C4 minnet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå