Gå til innhold

Feil ved lydkortet

Anbefalte innlegg

På min Dell inspiron 9300 har jeg et SigmaTel C-major audio lydkort.

Det virker dårlig:

Når jeg putter inne eksterne høytalere kommer det som regel bare lyd ut av den høyre høytaleren. For å få lyd i begge må jeg dytte og dra i kontakten; og ofte kommer problemet tilbake etter kort tid. Tror det er dårlig kontakt.

Når jeg drar ut de eksterne høytalerene er det ofte at de integrerte ikke begynner å virke. Som regel må jeg dytte inn og nappe ut kontakten flere ganger for at de skal begynne å virke. Ofte virker de heller ikke etter oppstart og jeg må bruke "napputtrikset", ofte med varierende hell.

Hva skal jeg gjøre?

Burde jeg kjøpe nytt lydkort? -i så fall hvilket?

Er det enkelt for meg som aldri har åpnet en laptop å bytte det?

Finnes det andre alternativer?

Ps.

Har lastet ned nyeste driver og har natuligvis prøvd med flere eksterne høytalere/headset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette løses nok ikke av nye drivere. Dette er en mekanisk feil i kontakten i PC-en. Tror det eneste som nytter er å skifte den ut. Mulig kontaktspray kan hjelpe, men vil ikke anbefale deg å gjøre det på egen hånd på en bærbar.

Du kan kjøpe deg et eksternt ldkort til maskinen din. Da vil du trolig få bedre lyd også. Det å bytte det interne lydkortet kan du nok glemme, da det er integrert på hovedkortet.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...