Gå til innhold

Scripting av nettsider


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg flyttet denne tråden med tvil inn i forumets PHP-programmeringskategori. Andre språk enn PHP kan klart brukes, men her på forumet syntes jeg det var den mest passende kategorien for informasjonen trådstarter er ute etter. Rapporter gjerne tråden om du mener en annen kategori passer bedre eller om topic flytter seg til et annet språk.

Lenke til kommentar
Hei jeg lurer på om dere har noen tuturial eller noe på scripting av nettsider tenkte jeg skulle prøve og lage meg ett mafia spill som nordicmafia bare ikke så bar så er det noen som har Tuturial eller program eller noe sånt så post det her

8308594[/snapback]

 

 

Hva kan du om scripting da? Syntes mafiaspill har blitt den nye CMS-hypen. Men tenk gjennom dette. Å programmere / scripte et spill er en ekstremt stor og omfattende jobb, som trolig tar måneder med fulldagsprogrammering og ekstremt med planlegging å gjennomføre. Du kan ikke bare lese noen tutorials for å lære dette. Du må lese den for å lære et språk, så må du bruke noen år før du et klar til å starte på et så stort prosjekt hvis du har ønske at det skal produsere noe brukbart.

Lenke til kommentar
Hei jeg lurer på om dere har noen tuturial eller noe på scripting av nettsider tenkte jeg skulle prøve og lage meg ett mafia spill som nordicmafia bare ikke så bar så er det noen som har Tuturial eller program eller noe sånt så post det her

8308594[/snapback]

 

 

Hva kan du om scripting da? Syntes mafiaspill har blitt den nye CMS-hypen. Men tenk gjennom dette. Å programmere / scripte et spill er en ekstremt stor og omfattende jobb, som trolig tar måneder med fulldagsprogrammering og ekstremt med planlegging å gjennomføre. Du kan ikke bare lese noen tutorials for å lære dette. Du må lese den for å lære et språk, så må du bruke noen år før du et klar til å starte på et så stort prosjekt hvis du har ønske at det skal produsere noe brukbart.

8309422[/snapback]

 

Helt enig. Det er ganske så umulig å prøve hvis du ikke har noe særlig kunnskaper om programering. Å lære å programere kan ta opptill flere år og er en VANVITTIG omfattende og tidkrevende prosess. Jeg f.eks. har ikke lært meg (nesten) ikke noe på ca 1-2 år. (ja, jeg er treg)

Lenke til kommentar

Mafiaspill er bare populært å lage fordi alle tror de kan nå til topps med det, men sannheten er at NordicMafia EIER alle potensielle brukere. Markedet er fullt! Dessuten... Du ER ikke i stand til å lage et spill hvis du tror det er så enkelt og hvis du kaller det scripting.

Les en bok om emnet, studer den og diskuter problemstillinger med andre. Jeg har selv bae holdt på med PHP i noen måneder, men har lært meg litt av hvert. Selvfølgelig er det en lang vei å gå til man blir guru innenfor emnet.

Har kommet såpass langt at jeg lager mitt eget onlinespill nå, som virkelig begynner å bli bra. Dette er kun for å lære PHP og IKKE for å bli berømt og tjene penger.

Lenke til kommentar
Helt enig. Det er ganske så umulig å prøve hvis du ikke har noe særlig kunnskaper om programering. Å lære å programere kan ta opptill flere år og er en VANVITTIG omfattende og tidkrevende prosess. Jeg f.eks. har ikke lært meg (nesten) ikke noe på ca 1-2 år. (ja, jeg er treg)

 

Tja, ikke nødvendigvis...

 

Begynte å lære meg PHP i oktober, og tror jeg fint kunne klart å lage et spill ala Nordicmafia nå.. (Kanskje ikke med like mange funksjoner, men noe slikt)

Lenke til kommentar

Enig med magne. Å lage et spill som NordicMafia behøver heller ikke å ta så lang tid. Jeg begynte med PHP i november, jobbet noen uker med det, men følte jeg burde gjøre meg ferdig med HTML og CSS. Da glemte jeg en del ting, men nå i Januar begynte jeg igjen med PHP og alt jeg hadde lært i november kunne jeg perfekt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...