Villmink Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hei. Jeg har i påsken fått skader på leiligheten jeg leier som følge av en brann i nabobygningen. Har fått bekreftelse fra forsikringsselskapet mitt at skadene oppfyller vilkårene for erstatning og at jeg må betale egenandel på 2000,-. Politiet har pågrepet og siktet en person for å sette fyr på bygningen og jeg lurer derfor på om forsikringsselskapet kan kreve egenandel om det viser seg at det er en annen person som har forårsaket skadene. Noen som vet noe om dette? Mvh. Villmink Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Du får finlese kontrakten og stå på ditt,forsikringselskapene er ikke snau med å sende fakturaer..Jeg fikk engang feil på fakturaen for 1500,- hadde jeg gjort som vanlig å bare betalt, tviler jeg på at de hadde oppdaget feilen og kreditert meg tilbake.. Eller du kan få den skyldige til å betale.Det kan være at han blir erstatingspliktig til deg etter evt. rettsak Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Alle skader en annen part har forårsaket, og attpåtil blir dømt for, er det anledning til å kreve erstatning for. Ta kontakt med politiadvokaten som har saken, og hør med denne om hvordan du går fram for at politiet skal legge ned erstatningskrav mot siktede i selve straffesaken. Om du ikke får noe hjelp der, så er det sivilretslige muligheter. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Hvordan synes dere jeg skal forholde meg til forsikringsselskapet? Er det lurest å bare godta at egenandelen blir trukket fra oppgjøret, og gå til søksmål senere, eller burde jeg nekte på dette? Kan bli lenge å vente med forsikringsoppgjøret til det foreligger dom i saken. Han er siktet etter mordbrannparagrafen da en person omkom og jeg regner med så alvorlige saker tar lang tid. Lenke til kommentar
Radial Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Du må betale egenandelen uansett, noe annet vil være ren godvilje fra forsikringsselskapet. Ta kontakt med politiet og forklar at du ønsker å få erstattet egenandelen i straffesaken. Det er ganske meningsløst å gå til sivil sak for et så lite krav, så straffesaken er kanskje din beste mulighet. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 Da prøver jeg å få tatt en prat med politijuristen. Takk for hjelpen folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå