Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kondemnert, hva kan man kreve?

Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Var innblandet i en ulykke og nå etter taksten er tatt blir bilen min kondemnert :no: Hva kan man gjøre for å få minst mulig tap? Nå skal det også nevnest at jeg i utgangspungtet ikke var interesert i å kvitte meg med bilen. Kjøpte bilen hos en forhandler desember 05 for 100.000.- siden det har jeg kostet på den register-reim bytte, ett drivkryss, ku fanger og veltebur. Kjøpte veltebur og kufanger komplett med 1000-metringer for 7000.- (privat) Årsavgift er akkurat betalt og det er pant i bilen, har rundt 70.000 igjen på lånet. Hva kan man kreve for bilen? Hvordan fungerer det når det er pant på bilen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da ingen som kan hindre deg i å kjøpe vraket, og så reparere bilen for forsikringspengene?

Husk at dette er en bilhandel på linje med andre bilhandler. Forskjellen er at forsikringsselskapet er pliktig til å kjøpe bilen din hvis den blir vraket.

Takstmannen som har takset bilen, er ikke en uhildet person. Hans jobb er å sørge for at du får så lite for bilen som mulig, altså en "bilselger" som skal sørge for at forsikringsselskapet gr deg så lite for bilen som mulig. Jeg vraket en Golf for noen år siden, og prutet opp det jeg fikk for bilen med snaut 20000 kroner.

Lenke til kommentar

Har ikke sagt at takstmenn er ille, jeg, bare understreket hvilken jobb de har. Man kan prute med dem, og jekke opp prisen en god del.

(Jeg trodde i min naivitet at de var noen sånne "nøytrale" mennesker som skulle sette en "riktig" pris. Det var en kompis som tipset meg om at jeg måtte huske på at det var snakk om et vanlig bilsalg.

Jeg hadde forsøkt å kjøre gjennom en Subaru Impreza. Det gikk ikke, så da takstmannen ringte, og jeg svimet rundt, lettere sjokket og fortsatt medisinert og med nakkekrage hadde jeg godtatt hva som helst.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...