sentence Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Harddiskene jobber uten grunn Jeg har nettopp bygget meg en ny PC som fungerer 100 % stabilt. Saken er nå at denne nye maskinen har en tendens til å jobbe på harddisken til stadighet. Enten det er den interne eller når jeg kobler til den eksterne, så begynner harddiskene å jobbe. Det er ikke så intensiv jobbing, men det er hele tiden aktivitet og det blinkes og skrapes annen hvert sekund til tider. Noen ganger kan den eksterne harddisken jobbe sånn at du skulle tro den formaterte seg selv. Før noen begynner å rope Adware, osv, kan jeg med en gang si at det faktisk skjer etter en helt nyinstallering av WinXP Pro med kun 15 prosesser (de som må kjøres for at maskinen kan boote til OS) og uten å ha vært på internett. Det virker som om den driver med et eller annet i lengre perioder, men hva i all verden kan dette være? Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Windows jobber ofte med diskene på egenhånd. Det kan være indeksering for søkefunksjoner, eller optimalisering av mye brukte filer. Etter nyinstallering er det jo mye som skal indekseres. What is Indexing Service? http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms689718.aspx Lenke til kommentar
tole Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 De gangene mine disker jobber uten at jeg gjør noe spesielt er det som regel et search-vindu fra en tid tilbake som søker automatisk på nytt siden en fil ble endret eller noe skjedde på en av diskene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå