norbat Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Flere melder (poster) om at en oppdatering fra Microsoft fører til at man får en feilmelding Feilmelding (hentet fra CellularDude sin post): "RTHDCPL.EXE – Ugyldig omplassering av system-DLL. System-DLLen user32.dll ble omplassert i minnet. Programmet vil ikke kjøre skikkelig Omplasseringen oppsto fordi DLL-filen C:\WINDOWS\system32\HHCTRL.OCX okkuperte et adresseområde reservert for system-DLLer i Windows. Kontakt leverandøren av DLLen for å få en ny." Har du en IBM-pc m/IBM Access Connections, vil det stå QCWIZARD.EXE i tittellinja (ikke RTHDCPL.EXE) (ref. moen88) Hent følgende oppdatering for å få løst dette: http://www.microsoft.com/downloads/details...cb-f7b3b0fd3d86 (Norsk versjon. Velg annet språk om nødvendig) Hvis du av en eller annen grunn ikke har mulighet for å laste ned denne patchen , kan du oppdatere og reinstallere driveren til Realtek Audio (Gjelder RTHDCPL.EXE). Antar det samme gjelder for IBMs Access connections Endret 11. april 2007 av norbat Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Link til denne patchen til Engelsk xp er her. Lenke til kommentar
Mongoose Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Takker og bukker Da ble jeg også kvitt en irriterende feil i systemet...Funka liksom ikke med engelsk versjon av løsningen i norsk XP.... Mongoose Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Takk for denne! En del søking på nettet etter løsning, så dukker den opp her! Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hurra for hardwareforum.:-) Lenke til kommentar
Albatross Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hurra for hardwareforum.:-) 8318553[/snapback] Dobbelt hurra! Fikk nettopp denne feilmeldinga sjøl, logga meg inn på HW og jammen var det ikke en link til denne diskusjonen på forsiden... Hurra igjen! Albatross Lenke til kommentar
Quiso Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) jeg laster ned oppdateringen, men når jeg skal kjøre den får jeg opp "kan ikke oppdatere windows xp-filene fordi språket som er installert på systemer, er forskjellig fra oppdateringsspråket" jeg har norsk xp og jeg lastet ned den norske oppdateringen. noen som aner hva problemet er?? EDIT *********lastet den engelske og da fungerte det************ Endret 6. april 2007 av Quiso Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 takk Hardware er nerdenes bibel :!: Lenke til kommentar
moen88 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Denne feilen oppstår ikke bare ved Realtek audio driver feilen, men også på (en/flere) IBM (Bærbare) maskiner som bruker IBM Access Connections. Samme feilmelding bare at på Tittel linjen står det QCWIZARD.EXE Har fått feilen på to forskjellige steder og brukte samme filen og feilen forsvant. Takk for Hjelpen! Lenke til kommentar
obekiv Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Dette gikk som en drøm , fikk ikke den norske versjonen til å virke på Windows XP MCE 2002 norsk versjon, men den engelske gjorde susen. Takk for et supert forum Endret 11. april 2007 av obekiv Lenke til kommentar
norbat Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Dette gikk som en drøm , fikk ikke den norske versjonen til å virke på Windows XP MCE 2002 norsk versjon, men den engelske gjorde susen. Takk for et supert forum 8357765[/snapback] MCE versjonene er i bunn en engelsk XP, med et evt. annet mce-språkversjon Endret 2. juni 2007 av norbat Lenke til kommentar
TQuiller Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Problemet mitt er at denne filen låser seg. Samtidig med at dette problemet oppstod nekter PCen å slå seg av, gå inn på enhetsbehandling etcetc. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 Prøv en systemgjenoppretting til et tidspunkt der ting og tang virket ok: Tilbehør->systemverktøy->systemgjenoppretting Lenke til kommentar
TQuiller Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Noe gikk galt da jeg innstalerte HK driverne, gjorde det igjen på en litt annen måte, så nå funker alt fint Lenke til kommentar
Troillan Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Detta var genialt det.... Tusen takk :D:D Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Sitter her å installerer en Fujitsu Lifebook S7020, og denne tråden kommer øverst i Google. Veldig bra, siden løsningen funker perfekt. Takker til norbat, selv om det er et år siden innsatsen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå