newcom Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hei alle sammen! Jeg har en linksys WRT54G router hjemme som jeg ønsker å åpne noen porter for å spille nettverk. Problemet er at jeg ikke får logget meg inn på 192.168.1.1, fordi jeg ikke har passordet. Har prøvd 2 varianter; *ved å la brukernavnet være tomt, passord "admin" *brukernavn admin, passord som "password" og "1234 Før kunne jeg logge meg inn med admin som passord, men i det siste har jeg ikke kunnet logge meg inn. Ingen i hjemmet har endret passordet heller. Fins det noen måter å komme meg inn på innstillingene på UTEN å ta restart på routeren? På forhånd, takk =) Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Det er en liten knapp/hull med knapp inni bakpå ruteren sikkert. Stikk en nål eller lingnende inni og trykk knappen inn i ca 10 sek,da restarter de fleste rutere seg tilbake til fabrikkinnst. Lenke til kommentar
filthyhabits Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Det er en liten knapp/hull med knapp inni bakpå ruteren sikkert.Stikk en nål eller lingnende inni og trykk knappen inn i ca 10 sek,da restarter de fleste rutere seg tilbake til fabrikkinnst. 8308772[/snapback] Det svaret hjalp vel ikke mye? Trådstarter spurte vel om det var noen måte UTEN å restarte ruteren. Lenke til kommentar
Borgy246 Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Standard-innstilling på WRT54G skal være tomt på bruker og admin på passord slik som du har prøvd. Jeg ville prøvd disse også: User: root Password: (tom) User: (tom) Password: root User: root Password: root User: admin Password: root User: root Password: admin User: admin Password: admin User: admin Password: (tom) Ruteren går ikke i lås om du prøver for mange, så det skader ikke å prøve Lenke til kommentar
newcom Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Prøvd alle kombinasjonene du foreslo, men det gikk desverre ikke Lenke til kommentar
norbat Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hvis du er sikker på at du er påkoblet riktig ruter og ikke får logget deg inn, så er det nok ingen annen mulighet enn å resette den. Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 sikkert naboen din som har endret passord siden du ikke hadde sikret dette på noen måte tidlligere. Foreslår at du lager et skikkelig passord etter restarten. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Kan jo også anbefale at du lagrer innstillingene dine (backup av settings), slik at det ved en annen anledning ikke er så farlig at du resetter den. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 på wrt54g så kan du lage en ttl krets som du kobler ned på JP2 trur jeg det var på routern og logger inn den veien. da trenger du bare skrive : nvram show | grep pass da får du opp: http_passwd=imcool så får du opp password, men enkler og ta resetknappen Lenke til kommentar
newcom Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 sikkert naboen din som har endret passord siden du ikke hadde sikret dette på noen måte tidlligere. Foreslår at du lager et skikkelig passord etter restarten. 8309394[/snapback] Hvordan sikrer man routeren? Er ikke så flink med med sånt jeg... Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 sikkert naboen din som har endret passord siden du ikke hadde sikret dette på noen måte tidlligere. Foreslår at du lager et skikkelig passord etter restarten. 8309394[/snapback] Hvordan sikrer man routeren? Er ikke så flink med med sånt jeg... 8310447[/snapback] Du bør ihvertfall skifte passord fra det som er standard. Du kan også skifte ip-adresse fra 192.168.1.1 som er standard. Dette er de to enkleste måtene å beskytte ruteren mot at andre skal komme inn å tukle med den. Google den ruteren du har. Så finner du nok mange flere måter å sikre det trådløse nettverket ditt på. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 sikkert naboen din som har endret passord siden du ikke hadde sikret dette på noen måte tidlligere. Foreslår at du lager et skikkelig passord etter restarten. 8309394[/snapback] Hvordan sikrer man routeren? Er ikke så flink med med sånt jeg... 8310447[/snapback] Du bør ihvertfall skifte passord fra det som er standard. Du kan også skifte ip-adresse fra 192.168.1.1 som er standard. Dette er de to enkleste måtene å beskytte ruteren mot at andre skal komme inn å tukle med den. Google den ruteren du har. Så finner du nok mange flere måter å sikre det trådløse nettverket ditt på. 8310523[/snapback] ting som stopper en noob hack er : wep,macfiltrering,skult ssid,wpa2, password på routern har han litt mer skilz en bare dobbel klikk på wlan kobble til. så stoppe IKKE: wep,macfiltrering,skult ssid, password på routern. eneste som stopper en 1337 hacker. wpa2, husk ikke ha for lett password. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå