gxi Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Jeg bare lurer på om noen kjenner til hvorvidt airbag-lyset på Laguna fra ca. rundt 95-98 (vil tro Megane fra samme tidsrom er samme greia) skal lyse i et par sekunder når tenningen slås på, akkurat slik jeg har sett det bruker å gjøre på biler med SRS. Min har ikke SRS, men bare et helt generelt airbag-lys. Altså hvorvidt airbaglyset skal vise selv at det fungerer når tenningen slås på. Det lyser ikke på min bil i det hele tatt, så jeg er ikke sikker på om dette er en feil eller om det skal være slik. Bakgrunnen er at da jeg kjøpte bilen var det slik at dette periodevis lyste, men etter at jeg kjørte bilen lyste det sjeldnere og sjeldnere helt til det aldri lyste igjen. Jeg er litt usikker på hvorvidt SERV-lyset også skal lyse om airbagkontrolleren mener det er noe galt, noe det altså ikke gjorde. (Edit: Haynes sitt koblingsskjema sier at SERV ikke skal lyse pga. airbag) Ser at ene etter den andre indikatoren begynner å slite på instrumentpanelet, så jeg mistenker at det skjer noe rart der. Jeg har ikke lyktes å få ut panelet, da det stopper i speedometerkabelen som er så kort at jeg ikke kan dra ut panelet i det hele tatt. Endret 4. april 2007 av jonepet Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 SRS eller airbag-lampe er samme sak og den skal helt sikkert lyse noen sekunder ved oppstart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå