WheelMan Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hei Har hørt noen steder at man ikke skal blande to forksjellige typer tilsetning, f.eks UV Farge og Korrosjonsbeskyttelse/Algedrepende middel (kun et eksempel) Vet at man skal ha f.eks 10 deler vann, og en del tilsetning, går det da og ha 10 deler vann, og 1/2 del av hver tilsetning Eller vil det bli tett da? Takker for alle svar MVH WheelMan Lenke til kommentar
325IX Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hei, tror ikke du burde blande de eksempelene du har kommet med der.. Beste middelet mot korr/alger er faktisk frostvæske. Selv har jeg lenge brukt batterivann og frostvæske. Og da du kan få frostvæske i fargene blå, rød, grønn og blank, så kan du evt bruke dette... Noen blander inn uv tilsetning i tillegg, blå på blå frosvæske feks.. Men jeg selv bruker minst mulig tilsetninger i vannet, mest fordi jeg er lat og vil bytte vann så skjelden så mulig... Mvh Tom egil Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 Det var bare noen eksempler Men, det du sier er at jeg kan kjøpe batterivann og frostveske på bensinstasjonen, og dra til PCStyling og kjøpe litt UV tilsetning, og blande dette? Men, vet du sånn ca hvor mye jeg burde ha av hver? (eksempel: 1 liter vann, 1:5 frostvæske og ikke for mye UV tilsetning) Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 Har nå bestilt Thermaltake BigWater 745 Kjøpte demovare, uten kjølevann, så får se åssen jeg gjør det, har frostvæske liggende (blå faktisk), tok også med blå UV tilsetning i samma slengen, noen som vet sånn ca blandingsforhold? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Det var bare noen eksempler Men, det du sier er at jeg kan kjøpe batterivann og frostveske på bensinstasjonen, og dra til PCStyling og kjøpe litt UV tilsetning, og blande dette? Men, vet du sånn ca hvor mye jeg burde ha av hver? (eksempel: 1 liter vann, 1:5 frostvæske og ikke for mye UV tilsetning) 8314883[/snapback] 10-20% Frostvæske. Ville ungått UV-Tilsetning om jeg var deg, har hørt om store korrosjonsproblemer osv, men de fleste opplever ingen problemer.. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 Takker for svar Det jeg ikke tenkte på var at slangene i settet har grønn UV farge, og fargestoffet jeg kjøpte er blått Får se om jeg bruker UV tilsetninga, kan jo bli en spennende fargeblanding Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Det var bare noen eksempler Men, det du sier er at jeg kan kjøpe batterivann og frostveske på bensinstasjonen, og dra til PCStyling og kjøpe litt UV tilsetning, og blande dette? Men, vet du sånn ca hvor mye jeg burde ha av hver? (eksempel: 1 liter vann, 1:5 frostvæske og ikke for mye UV tilsetning) 8314883[/snapback] 10-20% Frostvæske. Ville ungått UV-Tilsetning om jeg var deg, har hørt om store korrosjonsproblemer osv, men de fleste opplever ingen problemer.. 8317128[/snapback] 20% var da voldsomt. 5% holder i massevis Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Det var bare noen eksempler Men, det du sier er at jeg kan kjøpe batterivann og frostveske på bensinstasjonen, og dra til PCStyling og kjøpe litt UV tilsetning, og blande dette? Men, vet du sånn ca hvor mye jeg burde ha av hver? (eksempel: 1 liter vann, 1:5 frostvæske og ikke for mye UV tilsetning) 8314883[/snapback] 10-20% Frostvæske. Ville ungått UV-Tilsetning om jeg var deg, har hørt om store korrosjonsproblemer osv, men de fleste opplever ingen problemer.. 8317128[/snapback] 20% var da voldsomt. 5% holder i massevis 8323077[/snapback] Og det sier du når man har alger langt opp i rassen:P Bedre med litt for mye enn litt for lite;) Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Du må gjerne bruke 20%, men det gir en del dårligere ytelse. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Satser på 10 jeg Begynner med det hvertfall Det jeg ikke tenkte på var at slangene i settet har grønn UV farge, og fargestoffet jeg kjøpte er blått Får se om jeg bruker UV tilsetninga, kan jo bli en spennende fargeblanding 8317703[/snapback] Men, noen som har noen formening åssen slangen og vannet mitt kommer til og se ut? Endret 7. april 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå