Gå til innhold

Fjerne Vista fra oppstartsmeny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eeeeeeh. Har du ikke glemt noe her? Windows Vista og Windows 2000/XP har da ikke samme Bootloader?

Windows Vista bruker da en annen bootloader den og den config fila heter IKKE boot.ini.

Eller er det slik at du faktisk har lagt til Windows Vista i NTLOADEREN? Dvs. at du manuelt har lagt inn vista linjen i boot.ini fila?

Høres litt merkelig ut.

Men hos meg da. Jeg har Windows 2000 Pro Eng+Sp4 og Windows Vista Ultimate x86 Eng i dualboot. Når jeg starter maskina kommer det opp 2 valg. Den ene står det Windows Vista på og den andre står det "Earlier Windows" eller noe sånt. Når jeg trykke på "Earlier Windows" Eller noe sånt, så kommer NTLOADEREN, der Windows 2000 Professional og Windows XP Professional står. Kjørte nemmelig XP i dualboot med Windows 2000 før jeg installerte Vista.

Lenke til kommentar

Finner iallefall ikkje Vista i boot.ini fila. :/

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

Det kommer med meg at jeg enten kan starte tidligere versjoner av Windows (som starter opp XP), eller Windows Vista. Men Vista finnes jo ikke lenger.

Endret av stianandre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...