Gå til innhold

Konditorfage i vannet

Anbefalte innlegg

Hei!

Vil advare dere imot å bruke konditorfage i vannet.

For en måndes tid siden så helte jeg oppi ca 1 og 1/2 flasker med vanelig rød konditorfage som man får i alle butikker for 5-10kr. Det ble en tøff rød effekt i vannet. men etterhvert, så har vannet begynt å falme, og bli rosa.

Demonterte pcen i går, og vannet var rosa, og i slangene var det mye rødt belegg.

Jeg dyttet noen dopapir biter igjennom slangene, og fikk ut det røde guffet, men er litt usikker på ossen jeg skal få det vekk fra radiatoren.

Vil egentelig bare advare dere mot i å ha kondotorfage i vannet.

Er det noen andre som har andre erfaringer med kondirorfage?

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Vil advare dere imot å bruke konditorfage i vannet.

For en måndes tid siden så helte jeg oppi ca 1 og 1/2 flasker med vanelig rød konditorfage som man får i alle butikker for 5-10kr. Det ble en tøff rød effekt i vannet. men etterhvert, så har vannet begynt å falme, og bli rosa.

Demonterte pcen i går, og vannet var rosa, og i slangene var det mye rødt belegg.

Jeg dyttet noen dopapir biter igjennom slangene, og fikk ut det røde guffet, men er litt usikker på ossen jeg skal få det vekk fra radiatoren.

Vil egentelig bare advare dere mot i å ha kondotorfage i vannet.

Er det noen andre som har andre erfaringer med kondirorfage?

8308011[/snapback]

finst det et alternativ ?

Lenke til kommentar

Hei, frostvæske er det beste å bruke, det beskytter mot alger og korr, og samtidig så får man frostvæske i fargene blå, rød, grønn og blank..

Det er en prisforskjellen da, feks blå til 30-40kr literen, grønn det samme.. Rød 70-80 for literen, og blank er svinedyrt med en pris på 200+...

Dette er ren frostvæske, og blandes ut med vanelig vann.. Jeg selv bruker batterivann, eller såkalt avionisert vann..

Mvh

Tom egil

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Tenkte du ikke over at noe slik muligens ville skje? Jeg bruker mel som kjølepasta, jeg.

Neida, bruker Artic Silver 5...

Lenke til kommentar
Tenkte du ikke over at noe slik muligens ville skje?

8343346[/snapback]

Ossen kunne jeg vite hvordan Propylenglykol (som er hovedigridiensen i konditorfarge) oppfører seg i et lukket system med desilert vann og frostveske?

Jeg prøvde, og jeg feilet.

Og så lavde jeg denne tråden så jeg kunne dele dette med dere så ikke andre gjør samme tabbe.

Lenke til kommentar
Tenkte du ikke over at noe slik muligens ville skje?

8343346[/snapback]

Ossen kunne jeg vite hvordan Propylenglykol (som er hovedigridiensen i konditorfarge) oppfører seg i et lukket system med desilert vann og frostveske?

Jeg prøvde, og jeg feilet.

Og så lavde jeg denne tråden så jeg kunne dele dette med dere så ikke andre gjør samme tabbe.

8343461[/snapback]

Men det var da flott :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...