Gå til innhold

Forslag til godt CMS

Anbefalte innlegg

Er det noen som har forslag til et godt CMS.

Jeg driver å selger en guide, som jeg vil at kjøperene må logge seg inn for å laste ned. Så nedlastingsområdet må være bra. Så vil jeg også ha sånn at når jeg selger en guid, så får personen en link som han kan registrere seg på. Denne linken kan kun brukes en gang. Jeg vil også ha kontroll over hvor mange ganger hver person har lastet ned guiden, sånn at noen kontoer ikke blir misbrukt. Det hadde vært greit om det hadde vært lett å redigere. Så må jeg også ha et nyhets felt (noe lignende blogg opplegg).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukerene trenger ikke å kunne skrive blogg. De funksjonene jeg hovedsakelig trenger er:

1. Et nedlastings område som kun registrerte brukere kan bruke. Gjerne oversiktelig og greit.

2. At jeg kan oppgi en epsot adresse, så får eieren av eposten en link der han/hun kan registrere seg. Denne linken må kun kunne brukes en gang. I og med at jeg ikke vill at en person kan legge ut linken han/hun fikk når han/hun kjøpte guiden.

3. At jeg kan skrive oppdaterte nyheter. Altså om det skjer noen oppdateringer på siden. Noe lignende blogg.

Lenke til kommentar
jeg syens joomla var knot, sjekk cpgnuke. Er litt gammelt og traust, men alt er integrert på en helt annen måte enn joomla. Det gjelder spess når det kommer til bildegallerier og implementering av slikt

8370985[/snapback]

cpgnuke? Det ser ut som det er laget i 1995.. Personlig har jeg vanskligheter med å ta sider seriøse når de ser ut som et bilde ifra mellomkrigstiden.

Jeg anbefaler på det sterkeste enten Joomla!, Drupal, MODx. Alt som er oppdatert med en ny rev innen det siste året.

1. Som oftes oppfylles dette av en extension.

2. Sikker en invite addon av noe slag. Er ikke sikker på en CMS som har dette innebygd..

3. De fleste CMS systemer har en form for "blog" eller en "nyheter" mulighet på forsiden. Men Joomla! kan du lage utallige mange "blogger" osv. Men vil tro det er andre som støtter dette også..

Lenke til kommentar

Må si at mitt inntrykk av joomla er ett eneste stort kaos og en håpløs integrering av bildegalleriet gallery samt at det er håpløst å finne frem i adminmenyen for en nybegynner (gidder ikke lære opp ekstra admins, greiere at det er intuitivt), men det er min mening.

Lenke til kommentar

Stiller meg enig i at Joomla! innehar en litt uryddig admin del. Men jeg snakker varmt om Joomla! grunnet egne erfaringer. Pluss at som regel for å finne et CMS som passer deg, må du kunne bestyre ACP delen litt i alle. Ellers vil du aldri finne den som passer deg..

Ed1t: Det finnes mange flotte bildealbum tillegger til Joomla!. Men dette gjøres ut ifra erfaringer. Da en annen kan gjøre det lett, mens en annen finner det kronglete..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...