wil Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hei. Sitter da her med Windows Vista Ultimate og begynner å bli litt gal av UAC. Trenger jeg egentlig å ha den på? Man har jo tross alt Antivirus og Brannmur. Hva beskytter egentlig UAC mot? Jeg lurer mest fordi at jeg blir gal av enkelte programmer som jeg starter. det kommer melding hele tia, så jeg lurte litt på om jeg kunne deaktivere den bare. Trenger jeg den egentlig? Hilsen. wil. Lenke til kommentar
bennybanan Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Har akkurat samme problemet. Vanvittig irriterende når jeg skulle bruke WinRar, men no har heldigvis meldingen sluttet å komme opp. Aner foresten ikke hvorfan jeg deaktiverer den. Noen programmer må jeg faktisk høyreklikke på og trykke "Kjør som administrator" Lenke til kommentar
ashwa Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 uac kan fjernes ja, masse guider rundt på nett om det Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Jepp. Jeg vet hvordan man få deaktivert den, men jeg lurte på om man faktisk trenger den? For min del er den bare i veien. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Selv så har jeg deaktivert den, den er mer iveien enn den er til nytte. Vi greide oss jo uten slik tull i xp så hvorfor bruke det i vista. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 lol Sikkerhetsselskapet Kaspersky mener brukere flest velger å slå av brukerkontokontrollen i Vista. Dermed er XP sikrere enn Vista. XP mer sikker enn Vista Lenke til kommentar
enl Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Når jeg testet vista, var UAC funksjonen som fikk meg til å bli regelrett forbanna på OS'et. Jeg fikk deaktivert dét, samt security center. Ved å deaktivere uac, får man fremdeles advarsler fra sec center om at man "er i faresonen". Slik deaktiverer man den helt: Here's a way to completely delete Security Center from popping up at the bottom and showing up in the Control Panel. I haven't noticed any weird bugs after doing it either, anyways here it goes: Make sure you set the proper permissions for the following files: %windir%/system32/wscapi.dll %windir%/system32/wscsvc.dll %windir%/system32/wscui.cpl Now, you can boot into safe mode, but I just disable Security Center service and closed explorer.exe and from the command prompt i just renamed all 3 files to have a .bak extension and logged off and logged back in. And it was completly gone. To get rid of Security Center showing up in services.msc fire up cmd.exe and type in the following: "REG DELETE HKLM\System\CurrentControlSet\Services\wscsvc /f" and hit enter, reboot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå