Leasch Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hei. Dama skal på besøk til meg. Og jeg har absolut ingen anelse hva jeg skal fore henne med.. Jeg har noen dager på meg å finne noen gode vegetar oppskrifter. Noen som kan hjelpe? Gjerne noen enkelte frokost, lunsj og middag oppskrifter. Legger stor vekt på å få hjelp med dette. På forhånd takk! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) på siden til Norsk vegetarforening er det endel oppskrifter som du kan sjekke ut. (langt nede på vensttre side) Endret 4. april 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Wok med grønsaker og ris/nudler er jo godt og enkelt Lenke til kommentar
Hjertevarm Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hei! Noen forslag: Wok, gratinerte grønsaker, bakt potet m/ tilbehør, bruscetta, avokadosalat, pastasalat, supper. Eller ta en titt i allergidisken med frossen allergimat. Der er det gjerne også soyapølser, soya-kjøttboller ol. som kan brukes som basis i maten. (Du kan jo evt selv ha ekte saker) Ellers kan du kanskje få noen tips her: http://www.vg.no/matogdrikke/matguiden/ind...?t=Gr%F8nnsaker eller; http://www.nrk.no/mat/2060594.html Lykke til! Håper du får noen fine dager med kjæresten! Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 takk takk! håper jeg og Det første jeg skal prøve meg på - er potet og løkomelett ^^ mmm Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Det første jeg skal prøve meg på - er potet og løkomelett ^^ mmm siden hun er veggis så hør med henne om hun spiser egg. jeg har ei veninne som er veggis og hun spiser det ikke. Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Det første jeg skal prøve meg på - er potet og løkomelett ^^ mmm siden hun er veggis så hør med henne om hun spiser egg. jeg har ei veninne som er veggis og hun spiser det ikke. 8308624[/snapback] hmmm ok.. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg har en ovnsrett i ovnen nå som jeg akkurat komponerte. Lagde en saus(med mixer) av soltørkede tomater, fersk basilikum, hvitløk og ferske tomater. Skjærte opp søtpoteter i strimler og hadde i formen, så hadde en boks med husholdingserter oppi, og noe rødløk i skiver/ringer. Så helte jeg sausen over der igjen, og blandet godt så det ikke blir noen skumle luftlommer der nedi som griser til ovnen. Så stakk jeg noen strimler med søtpoteter nedi sånn at de stikker litt opp, også la jeg rikelig med mozzarella oppå. Skal komme tilbake med hvorvidt det er godt eller ikke når det er ferdig. --- Ellers kan du også lage vegetarpizza - min favoritt er som så: En vanlig(helst hjemmelaget bunn) med en saus laget av vann, hvitløk og tomatpure. Smør et tynt lag på. Så spre litt salsa oppå der igjen.(så sterkt som du tror hun liker det) Så dekker du hele pizzaen med nachoschips, så mais, også masse ost til slutt. Kan også ha på cherrytomat i skiver. Nydelig godt. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 anbefale deg å kjøpa veggis taco mix, og bruk det som "kjøtt" i for ex. nachos, fajitas , pizza , osv faktisk ikke mangen som ser eller smaker forskjell på vanlig kjøttdeig og den veggis mix'en... den veggis mix'en e ein sikker vinner... eg e ikkje veggis, men kjøper 1-2 slike i ukå, godt og sunt.. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Den ovnsretten min ble forresten ikke så verst, men må passe på å bruke mindre vann neste gang gitt. Ble litt suppe under osten. Refried beans(frijoles) er forresten ganske godt også, funker nydelig til burritos. Bland sammen noe frijoles og kidney beans med krydder, å bruk det som fyll istedenfor kjøtt. toazty: hvor får du kjøpt noe sånt? høres spennende ut. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) anbefale deg å kjøpa veggis taco mix, og bruk det som "kjøtt" i for ex. nachos, fajitas , pizza , osvfaktisk ikke mangen som ser eller smaker forskjell på vanlig kjøttdeig og den veggis mix'en... den veggis mix'en e ein sikker vinner... eg e ikkje veggis, men kjøper 1-2 slike i ukå, godt og sunt.. 8310058[/snapback] Jeg smaker veldig godt forskjell på det. Vegetar"kjøtt" smaker liksom nesten-kjøtt. Ser ut som kjøtt, lukter kjøtt, men så kommer skuffelsene når du putter det i munnen; en ekkel konsistens som ikke har noe med kjøtt å gjøre, samt en smak som bare minner om kjøtt. Sier ikke at det er dårlig, men det er ikke kjøtt; og kommer aldri til å bli det. Blir som alkoholfri øl, ser ut som øl, lukter øl, men smaker bare nesten øl. Endret 5. april 2007 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 er det tofu det er prat om her? Lenke til kommentar
Hjertevarm Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Jeg kom også på : Vegetar Wrap. Dèt er godt det. Jeg er ikke vegetarianer selv, men vegetar Wrap hender det jeg lager likevel. Masse friske og stekte grønnsaker. (Sammen) Friske; Salat, tomat, agurk og mais. Stekte; fres først litt løk eller hvitløk raskt i olje, ha i skiver av squash, eggeplante, champignon og paprika. Salt og pepper. Saus; innholdet av to vel modne avokado, en oppdelt tomat, salt, pepper og et fedd hvitløk kjøres i blenderen/mixeren. (Du kan også knuse og blande alt med en gaffel. Litt mer jobb, men like godt.) Ha etter ønske av friskt og stekt i tortillas. Gjerne også Salsa. Super-godt! Hvis rømme er ok, så går det selvfølgelig ann å ha på det også. Endret 6. april 2007 av Hjertevarm Lenke til kommentar
mushi Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hjemmelaget grønnsaks-suppe Kjøp grønnsaksbuljong. Det står bakpå pakka hvor mye som skal brukes, og kjøp inn alt du kan tenke deg av grønnsaker. Serveres med rundstykke eller flattbrød. Er dødsgodt og kjempe-enkelt å lage. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Veggisburgere er shitgodt. Kjøp alt du bruker å ha til hamburgere men erstatt selve burgeren med veggisburger. Lettvint og utrolig digg. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 den vegetar taco mixen selger de vel kanskje på de fleste butikker der vor all taco stæssjet står... jaja.. det smaker jo ikke akuratt kjøtt, men jeg hadde nok klart å lurt en del folk med det refried beans er ikke noe kult, har brukt det litt , menne.. nei... fra nå av så er det den veggis mixen som skal brukes, helt genialt... du kan erstatte kjøttet i , lasagne, mussaka, pizza, taco, nesten alt... åsså så sunt er ikke vegeterianer selv , men har laget mye stuff med denn mixen.. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Jeg smaker veldig godt forskjell på det. Vegetar"kjøtt" smaker liksom nesten-kjøtt. Ser ut som kjøtt, lukter kjøtt, men så kommer skuffelsene når du putter det i munnen; en ekkel konsistens som ikke har noe med kjøtt å gjøre, samt en smak som bare minner om kjøtt.8313107[/snapback] Hm. Jeg syntes faktisk veg-erstatningene stort sett er bedre enn kjøttproduktene, jeg. Men hver sin smak. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 her er en link, om den veggis mix'en http://vegetar.no/forum/viewtopic.php?p=35...222c4e46c698970 Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 takk for all hjelpen. Men det er for seint nå.. Det er over. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Sikkert fler enn deg som kan dra nytte av denne tråden. En veggis-tråd trenger vi her. Kjipt det ble slutt, forresten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå