Gå til innhold

Pakke opp bin filer i Red Hat 8.0

Anbefalte innlegg

Jeg skal sette opp en cs server på Red Hat 8.0, og har lastet ned filene "hlds_l_3110_full.bin" og "cs_15_full.tar.gz".

Jeg har problemer med å få pakket opp bin fila, og i den guiden som jeg bruker som hjelp til å sette opp serveren, oppgis begge filene til å være tar.gz filer noe de ikke er. Spørsmålet er da hvordan jeg får pakket opp en bin fil.

Har søkt litt rundt og fant denne siden hvor en som har samme problemet spør etter hjelp. Har prøvd noe av det som står der, men får det ikke til. Noen som kan forklare dette?

Trenger helst hjelp i "command line interface" (CLI) eller hva det heter, siden jeg prøver å lære noe :smile:

[ Denne Melding var redigert av: bushdevil på 2002-12-16 15:36 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

står på en kommentar lenger ned der, men.....

en .bin er en executable fil... (lignende setup.exe systemet i Windows, er meninga at du skal kjøre den, og ikke pakke den ut.)

pass på at fila er exekverbar (eller hva søren det heter på norsk), med chmod +x filnavn.bin, og kjør det med ./filnavn.bin

Hope this helps

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-16 15:40, skrev laaknor:

står på en kommentar lenger ned der, men.....

en .bin er en executable fil... (lignende setup.exe systemet i Windows, er meninga at du skal kjøre den, og ikke pakke den ut.)

pass på at fila er exekverbar (eller hva søren det heter på norsk), med chmod +x filnavn.bin, og kjør det med ./filnavn.bin

Hope this helps

Prøvde på ny, hvor jeg skrev:

./hlds_l_3110_full.bin

Dette funket, må ha skrevet noe feil tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...