Gå til innhold

Beste grafikk Xbox360 vs PS3


Anbefalte innlegg

Mange forguder PS3 over alt på jorden og tro den kan gjøre vann til vin. Er vel derfor man får mange rare utsagn som en vis person ser ut til å være flink med. Crysis er et spill som ser grafisk nydelig ut, og jeg tror det blir å ta tid før man ser like gode spill på konsoller, mye grunnet alt småplukket som bygger opp motoren. Men over tid, ja. PC har den fordel at den kan ta i bruk siste HW med en gang HWen foreligger, og kan bygge motoren ut fra det, men den luksussen har ikke konsoller, som er låst til 1 HW hele sitt liv. Derfor er det og imponerende hva utviklere klarer å presse ut av HWen til en konsoll, grafisk.

 

Men jeg er og mettet av grafikken og grafikkjaget. Jeg vil se noe annet på markedet som bedre AI i spillene.

8310170[/snapback]

 

kansje dine bønner vil bli svart med den nye euphoria motoren som skal brukes i indiana jones spillet..star wars force unleashed skulle vel bruke den og trur eg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og sannsynligvis/forhåpentligvis GTA:IV

8311834[/snapback]

Leste det jeg også på gta delen, men her fant jeg ett annet intervju der det står at de bruker deres motor kallt "Rage".

 

De dekker sikkert bare forskjellige deler.

8311944[/snapback]

 

Rage er grafikk motoren.

Den samme som dei brukte i Table Tennis til xbox360 :thumbup:

Lenke til kommentar

Leste det jeg også på gta delen, men her fant jeg ett annet intervju der det står at de bruker deres motor kallt "Rage".

 

De dekker sikkert bare forskjellige deler.

8311944[/snapback]

 

Rage er grafikk motoren.

Den samme som dei brukte i Table Tennis til xbox360 :thumbup:

8311948[/snapback]

Da redde jeg meg med den siste kommentaren :whistle:

Lenke til kommentar

Dere sier PS3 trenger tid på seg siden den er en nykommer. Hvorfor kom Halo som Launshtittel og KNUSTE daværende PS2 grafikken? Halo kom på release på en konkurerende konsoll nesten 1 år senere. Altså ekstremt likt denne genrasjonen, og den knuste PS2 grafikken. Halo var konge. Bare les anmeldelsene som kom ut på den tiden! Hvorfor er det LOGISK at det skal være motsatt denne genrasjonen? Har sony funnet så vanskleig hardware å lage spill for??

Lenke til kommentar

PS2 var jo også ganske vrien å utvikle for sies det. Maskinen virker dog nesten utømmelig for krefter om man ser å på noen av titlene som har kommet det siste året :p

 

GC var f.eks latterlig lett å utvikle til ifølge Factor5. Så de presterte jo så vanvittig bra med Rogue Leader som var ein lanseringstittel. Var liksom ikkje så mye meir å hente når de kom med Rebel Strike.

 

Så muligens vanskelig = bra i lengden :p

 

Kojima var jo også inne på noe av det samme når han fortalte om utvikling sv spill til PS3.

Lenke til kommentar
Dere sier PS3 trenger tid på seg siden den er en nykommer. Hvorfor kom Halo som Launshtittel og KNUSTE daværende PS2 grafikken? Halo kom på release på en konkurerende konsoll nesten 1 år senere. Altså ekstremt likt denne genrasjonen, og den knuste PS2 grafikken. Halo var konge. Bare les anmeldelsene som kom ut på den tiden! Hvorfor er det LOGISK at det skal være motsatt denne genrasjonen? Har sony funnet så vanskleig hardware å lage spill for??

8313035[/snapback]

 

Nå var vel xbox en kraftigere konsoll enn ps2, så det er kanskje ikke så rart.

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen her finnes det ikke noe entydig svar på, og i så måte har det faktisk ikke noe for seg å diskutere saken. Hvilken konsoll som yter flest terraflops og som kan pushe flest polygoner på en gang er en ting, hvilken som har de peneste spillene er en annen ting. Folk har subjektive preferanser, og derfor vil noen hevde at Gears of WAr ser bedre ut enn Motorstorm og motsatt. Når det er sagt befinner disse to spillene seg i helt forskjellige sjangrer, og å sammenligne dem er ganske så fåfengt uansett.

 

Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor vi diskuterer dette emnet en gang. Innerst inne tror jeg alle, fanatiker eller ikke, at de to konsollene kommer til å yte noenlunde likt på grafikkfronten. Det ser vi idag, og slik kommer det til å fortsette. De tekniske forskjellene er mindre mellom Xbox 360 og PS3 enn de var mellom Xbox og PS2. Så de grafiske forskjellene kommer mest sannsynlig til å bli enda mindre enn den gangen. Er det da noen som ærlig tror at den ene eller andre konsollen kommer til å gruse den andre når det kommer til grafikk?

 

Til de som drar inn PC i diskusjonen, så var det vel strengt tatt ikke en del av diskusjonen. Her snakker vi om grafikk på Xbox 360 vs. PS3. Men jeg forstår jo godt hvorfor dere nevner nettopp PC-platformen. På PC-platformen fungerer ikke ting helt likt. Man har ingen entydige generasjoner som med konsoller. Maskinvaren fornyer seg kontinuerlig og spill blir stadig bedre grafisk ettersom maskinvaren blir bedre. Per idag ser vel PC-spill ikke bedre ut enn konsollspill, men det vil ikke ta lang tid før dette skjer da DX10-kortene er på full innmarsj.

 

Når det kommer til enkeltes kommentarer om enkeltpersoner i denne diskusjonen bør dere slutte. Selv om en bruker kanskje kommer med argumenter dere ikke synes holder mål er dette ingen unnskyldning for å gå løs på ham som person. Dere kan diskutere argumentene hans, men ikke ham som person. Ser jeg at dette skjer igjen vil det gå under personangrep og den skyldige brukeren vil få advarsel og i ekstreme tilfeller ferie.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Xbox360 ligger nok et par hakk foran per idag, men når/hvis utviklere klarer å utnytte PS3 bedre skal nok x360 få problemer med å holde følge. Kanskje ikke visuelt men ytelsesmessig vil jeg nok tro det. Tror nok at PS3 med tide vil klare å kjøre flere realtime-rendra objekter osv. enn x360 uten å oppleve slowdowns/fps drops.

Lenke til kommentar
Xbox360 ligger nok et par hakk foran per idag, men når/hvis utviklere klarer å utnytte PS3 bedre skal nok x360 få problemer med å holde følge. Kanskje ikke visuelt men ytelsesmessig vil jeg nok tro det. Tror nok at PS3 med tide vil klare å kjøre flere realtime-rendra objekter osv. enn x360 uten å oppleve slowdowns/fps drops.

8314952[/snapback]

Hvorfor det? Xbox 360 har i følge uttallige hardware-sider bedre GPU enn Playstation 3. Alt tilsier dermed at Xbox 360 skal kunne produsere bedre grafikk, rendre flere polygoner osv. Det er ingen tvil som at Playstation 3 sin Cell-prosessor vil kunne håndtere mer avansert AI, og fysikk. Men CPU har lite med det rent visuelle å gjøre. Jeg har selvfølgelig en kilde på dette.

 

http://www.groupsrv.com/computers/about177546.html

 

Dette er også litt av ideen bak DirectX 10-kortene. Ved å gjøre pipelinene unified kan de operere som både pixel og vertex pipelines, istedenfor at man har halvparten av hver og mange piplines forblir ubrukt. Jeg er klar over at CPU også hjelper til med grafikken til en hvis grad, men ikke mye. Den kan hjelpe til med fysikken, og litt slikt.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Jeg kan se for meg Cell hjelpe til med vertex prosessering og partikkel systemer, men ellers er RSX, som dedikert hardware, langt langt kraftigere på å rendre pixler. Og det er vel heller bedre å bruke SPE'ene til Cell til noe den er mye bedre egnet for, som fysikk.

Lenke til kommentar
Hvorfor kom Halo som Launshtittel og KNUSTE daværende PS2 grafikken? Halo kom på release på en konkurerende konsoll nesten 1 år senere. Altså ekstremt likt denne genrasjonen, og den knuste PS2 grafikken.

8313035[/snapback]

Halo ble opprinnelig laget for PC og Mac, ikke for Xbox. Før Halo skulle gis ut på markedet ble utvikleren av spillet kjøpt opp av Microsoft, og Halo ble plutselig Xbox-ekslusivt (det kom riktignok ut til PC og Mac etter en stund, men jeg mener å huske at det gikk et par år etter Xbox-lanseringen før dette skjedde).

 

Siden Xbox i bunn og grunn er en amputert PC var det en enkel sak å få PC-versjonen til å fungere på Xbox. At spillet kom ut på releasedatoen var fordi det i stor grad var ferdigutviklet før Xbox-plattformen kom inn i bildet.

 

Halo er med andre ord ikke et særlig godt spill å bruke som eksempel på hvor fort man kan ha bra lanseringstitler klare, da det opprinnelig ble utviklet for en annen men kompatibel plattform (PC). Spillet stiller altså mildt sagt i en særklasse.

Lenke til kommentar

Men spillet var fortsatt en lanseringspill til Xbox. Project gotham racing var vel også minst like bra grafikkmessig som tilsvarendes titler på PS2, samt Dead or Alive 3 var minst like om ikke bedre enn tilsvarendes spill på ps2 grafikkmessig (da dead or alive 3 ikke akkurat var et super spill sånn ellers).

Lenke til kommentar

Hoy folkens, må ikkje glemme RalliSport Challange. Kansje det mest imponerende spillet grafisk til Xbox lanseringen etter min meining!

 

Eg blei ihvertfall skikkelig imponert av det spillet ihvertfall :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Dere sier PS3 trenger tid på seg siden den er en nykommer. Hvorfor kom Halo som Launshtittel og KNUSTE daværende PS2 grafikken? Halo kom på release på en konkurerende konsoll nesten 1 år senere. Altså ekstremt likt denne genrasjonen, og den knuste PS2 grafikken. Halo var konge. Bare les anmeldelsene som kom ut på den tiden! Hvorfor er det LOGISK at det skal være motsatt denne genrasjonen? Har sony funnet så vanskleig hardware å lage spill for??

8313035[/snapback]

 

Det er pga at PS3 faktiskt er ikke noe kraftigere en 360, eneste plass PS3 slår 360 i kraft er CPUen, GPUen i 360 er kraftigere men PS3 fan boys vil ikke inrømme dette!

PS3 sin GPU er ca like kraftig som et Geforece 7800GT/GTX

360 sin GPU er ca like kraftig som et ATI Radeon X1950 XT

 

360 sin EDRAM har 256 GB/s bw mens PS3 har 22.4 GB/s så 360 har ingen flaskehals i HD men det har PS3.

 

Kilde: http://www.gamespot.com/features/6125087/i....html?type=tech

Endret av assassai
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...