langtongting Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg tenkte å kjøpe meg Acronis slik jeg kan ta backup av alt, nå som det er installert, men jeg trenger ikke backup av spill-installasjoner. Altså jeg har kun 1 partisjon. Her har jeg jo også installert spill i en egen mappe (\spill). Kan jeg ta backup av partisjonen/windows uten at denne mappen (\spill) blir med? Tar jo da unødig stor plass? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Slike program tar image av en hel partisjon. Derfor er det et poeng å begrense hva man legger inn på systempartisjonen. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Nåen andre alternativer? Lenke til kommentar
johome Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Du kan jo prøve Sync Back som er et litt annerledes program. Her kan du selv bestemme hva du vil ta backup av. Dessuten er det helt gratis. Endret 4. april 2007 av johome Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Du kan jo prøve Sync Back som er et litt annerledes program. Her kan du selv bestemme hva du vil ta backup av. Dessuten er det helt gratis. 8310969[/snapback] Kan man med dette som med acronis laste inn en backup ved oppstart om man vil? Tilfelle kræsj osv? Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 For de av dere som ikke har brukt AcronisTrueImage sitt program før (For det er det, det heter), så kan jeg fortelle at man fint kan ta backup av enkelte mapper også. Man trenger ikke å ta backup av en hel Partisjon. Selv bruker jeg AcronisTrueImage både på den stasjonære PC`en min og Laptopen min. Jeg har det da slik at jeg booter bare med en CD så får jeg opp Acronis programmene. Så kan jeg ta image, gjenopprette image, klone harddisken, ta Image av mapper, og mye mer. Her kan du lese om AcronisTrueImage: http://eu.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/ Jeg anbefaler iallefall AcronisTrueImage. Det som er så bra med Acronis Programmene er at du ikke trenger å ha programmene installert. Du kan faktisk kjøre programmene direkte fra en CD. Derfor har jeg aldri Acronis Programmene som jeg bruker installert på PC`en min. Lenke til kommentar
johome Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Kan man med dette som med acronis laste inn en backup ved oppstart om man vil? Tilfelle kræsj osv? 8334865[/snapback] Jeg er litt usikker på hva du mener. I mitt tilfelle så innstallerte jeg Windows og brukte deretter Acronis som la hele greia på en egen partisjon på harddisken. Skulle det skje noe så bruker jeg bare Acronis til å få dataen slik den var. Jeg har altså ikke brukt Acronis til å ta såkalt incremental backup av de filene/programmer som kommer til etter hvert. Jeg bruker Sync Back til å synkronisere de filene/programmer som kommer til etter hvert. Dette har Sync back lagret på en ekstern harddisk. Av frykt for bl.a virus har jeg alltid min eksterne harddisk frakoblet fra dataen. Så hvis noe skulle skje med dataen min og filene/programmene skulle forsvinne , så kobler jeg bare til min eksterne harddisk og bruker Sync Back til å hente tilbake det som er borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå