Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan overbevise en jente?

Gjest Gjest_random_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_random_*

Dette er vel en rimelig merkelig situasjon, og egentlig en lost case vil mange si, for min del.. Men jeg prøver meg allikevel, og håper det er noen her som kanskje har noen ideer om hva som kan hjelpe meg.

Saken er den, at jeg har følelser for en god venn av meg. Hun har holdt på med en annen, litt eldre gutt i noen måneder nå.. Jeg har fortalt henne at jeg liker henne, og at jeg vil være sammen med henne, men hun er usikker på hvor seriøs jeg faktisk er med det jeg sier, og hun sier hun ikke er helt sikker på hva hun vil. Hun sier selv at hun liker ham andre gutten utrolig godt, men jeg tenker som så at når hun ikke har blitt sammen med ham enda, så må det vel være en mulighet?

Så det jeg lurte på var, om noen her inne har noen ideer til hvordan jeg kan overbevise henne om at jeg faktisk liker henne utrolig godt, og at jeg vil bli sammen med henne.. Jeg har jo selv tenkt på slikt som lage middag til henne, blomster, yndlingsfilm o.l, men jeg vet ikke helt hvordan dette slår an..

Så, noen som kanskje kan hjelpe meg litt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun sier selv at hun liker ham andre gutten utrolig godt, men jeg tenker som så at når hun ikke har blitt sammen med ham enda, så må det vel være en mulighet?

8306848[/snapback]

Her tror jeg vi har den store forskjellen på gutter og jenter. Som jente ville jeg bare tenkt at løpet er kjørt, mens gutter gir liksom ikke opp pga noe sånt. ;)

Og bare så det er sagt, det gjelder helt sikkert ikke alle ;)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_TeggY_*
Hun sier selv at hun liker ham andre gutten utrolig godt, men jeg tenker som så at når hun ikke har blitt sammen med ham enda, så må det vel være en mulighet?

8306848[/snapback]

Her tror jeg vi har den store forskjellen på gutter og jenter. Som jente ville jeg bare tenkt at løpet er kjørt, mens gutter gir liksom ikke opp pga noe sånt. ;)

8306920[/snapback]

drit i henne, gi henne  tid og ikke snakk med hun før hun kommer til deg igjen...

da tror hun kanskje at du hat gitt deg eller så er hun litt åpen for det du har sagt...

ikke bli så svak og ynkelig ihvertfall...

8306961[/snapback]

Lenke til kommentar

Fuckings Opera. Da er det vel like greit å bare bruke min account da, siden det vel ikke er så vanskelig å se uansett. :wee:

8306920[/snapback]

Ja, hva mener du jeg skal gjøre da? Innse at løpet er kjørt?

drit i henne, gi henne  tid og ikke snakk med hun før hun kommer til deg igjen...

da tror hun kanskje at du hat gitt deg eller så er hun litt åpen for det du har sagt...

ikke bli så svak og ynkelig ihvertfall...

8306961[/snapback]

Ja, det er vel det jeg før høre hos de aller fleste jeg har spurt om "råd"..

Men jeg vil bare ikke at hun skal tro at jeg har mista interessen, bare fordi jeg ikke prater så mye med henne lenger osv..

Lenke til kommentar

Ja, hva mener du jeg skal gjøre da? Innse at løpet er kjørt?

8306920[/snapback]

Jeg vet ikke siden jeg ikke kjenner situasjonen så godt.

Men tenker bare for min egen del. Hvis jeg har ting på gang med en, og så begynner en venn og skikkelig prøve seg, så blir det bare til at jeg trekker meg unna han, for ikke gi falske forhåpninger.

Vanskelig å si egentlig..

Lenke til kommentar

Men uansett.. Poenget mitt med denne tråden er vel i utgangspunktet ikke hva dere synes jeg bør gjøre, i slik oppfatning. Det jeg er ute etter er ting som kan få henne til å innse hvor mye jeg faktisk liker henne. Slik som å gjøre ting hun tidligere har sagt hun liker, kjøpe ting hun har sagt hun liker o.l.. Noe som kanskje kan vise at jeg vet en del om henne eller noe..

Lenke til kommentar

Haha, ja såklart.. Men ville det funket på dere? Altså, hvis en person viser hvor mye han bryr seg om deg, ved for eksempel å ta deg med til yndlingsplassen din, ta med seg en kurv med yndlingsmaten din eller noe.. Kunne det slått an?

Lenke til kommentar

Ta det rolig tror jeg tingen er her. Ikke mas eller styr for mye med dette nå.

Siden hun ikke hoppet rett i armene på deg er no du ikke førstevalget hennes akuratt nå. Kjipt men det er nok sånn det er.

Hvis du begyner å styre for mye med middager, kjøpe ting til hun osv vil hu bare trekke seg enda lengere unna.

Og det siste du må gjøre er å prøve å rote det til for henne og den andre fyren.

Inviter hu heller ut som en venn på en kafé eller noe. Prat litt sammen og se åssen det går.

Lenke til kommentar

Jeg har vært i samme problemstilling selv. endte med at jeg sendte henne et brev hvor jeg sa hva jeg følte. jeg skrev også at jeg hadde det inntrykket av at hun kun så på meg som en venn. Hvis det stemte (og hun fortsatt ville se påmeg som en venn) ønsket jegikke å ha noe mer med henne å gjøre.

Mine antagelser stemte så jeg slettet henne fra msn og nummeret hennes fra telefonlisten. av en eller annen grunn tar hun fremdeles kontakt med meg...

:wallbash:

Lenke til kommentar

Her har du mer eller mindre tapt allerede. Og det er lite du kan gjøre. Grunnen til det er at du virker veldig needy. Middag, blomster og konfekt høres bra ut, og det er det vi har blitt oppdratt til å tro fungerer. Vel, det gjør ikke det! Du får ikke en jente interessert ved å forsøke å kjøpe deg inn i hjertet hennes.

Hvis du allerede har sagt til hun at du er interessert, og hun ikke har handlet på dette, er det meget lite du kan gjøre. Du har gitt hun all makt, og du kommer ut som veldig needy.

Mitt råd til deg er å bare drite i hele dama og komme deg videre. Kanskje hun kommer tilbake til deg senere, men jeg tviler på at du greier å dra hun her i land.

-Pick-Up-Artist-

Lenke til kommentar

Etter hva TeggY skriver så sa vel aldri jenta at hu ikke likte han. Men at hu var usikker og kanskje litt mere hypp på han andre duden. Kanksje en snill måte å si nei på men. Men jeg vil nok prøvd litt mere, men ikke så hardt.

Lenke til kommentar

Så, om han dumper henne, da kommer TeggY på banen? Det kalles trøst, og er håpløst å satse på.

La oss si at denne frøkenen kommer gråtende til TeggY her om dagen. Han tar imot henne med åpne armer, uten å nøle. Da vil det gå en uke, og hun trenger deg ikke lenger. Du har knyttet sterkere bånd til henne, og vil bli enda mer skuffet.

Lenke til kommentar
Så, om han dumper henne, da kommer TeggY på banen? Det kalles trøst, og er håpløst å satse på.

La oss si at denne frøkenen kommer gråtende til TeggY her om dagen. Han tar imot henne med åpne armer, uten å nøle. Da vil det gå en uke, og hun trenger deg ikke lenger. Du har knyttet sterkere bånd til henne, og vil bli enda mer skuffet.

8309805[/snapback]

Also known as "the friend zone"

Lenke til kommentar

jeg syns ikke du skal spørre om råd til noe sånt på dette forumet... Er det noe jeg vet er det at alle er forskjellige. Jeg hadde holdninger til damer før, som har endret seg helt, etterhvert som jeg har vært med forskjellige damer! Noen liker åbli venner først, andre kan ikke se for seg å bli sammen med en god venn. Du må snakke med henne, og overbevise henne om at du liker henne. Om det er håp om å få henne, må du vurdere selv. Vær selvsikker, og ikke gi for mye av deg selv. Det finnes ikke noe fasitsvar. Bare kjør på med sjarm og kos..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...