Skyggen Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg mener bestemt å ha sett ett sted at det finnes såkalte 100 års dvd`er, som angivelig "holder lengre" på den innbrente informasjonen. Tar jeg ikke helt feil var det på Komplett jeg kom over disse, men nå finner jeg dem ikke lenger. Dog har jeg ikke vært i kontakt med Komplett.. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Fotovideo har noe slikt. http://fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=36454 Lenke til kommentar
Skyggen Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Er det noen som vet om dette er en lønnsom investering? Det koster jo noen kroner, for å si det sånn. Hva er det som gjør at disse er annerledes enn andre plater? Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Bare som en liten digresjon så selger Kodak CD-R og DVD'er som skal holde på data i 300år Kodak 300-års cd-r og dvd Lenke til kommentar
Pokererik Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Lurer på om det er mange som sitter med en dvd spiller om 100 år?.. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Det er jo dataene som er viktig, men ja.. hva er vitsen hvis man må brenne på ett nytt "lagringsmedia" for hvert 10år (feks) Hvor lenge varer en vanlig plate da? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Det er jo dataene som er viktig, men ja.. hva er vitsen hvis man må brenne på ett nytt "lagringsmedia" for hvert 10år (feks)Hvor lenge varer en vanlig plate da? 8325727[/snapback] Kommer helt an på platene, hadde noen Leadtek plater som varte i ca. 6 mnd...husker ikke hvem som var produsent for øyeblikket. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Og hva er det som gjør at platen blir ødelagt? Holder trykte plater (feks spill) lenger enn hjemmebrente plater? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Det har mye å si hvordan platen er bygd opp, og hva slags dye som er brukt. De billigste platene holder som regel dårligst.(les Optodisc o.l) Som jeg nevnte så hadde jeg en film som kun var lagret i coveret i ca. 6mnd. Da jeg skulle spille den av virket den rett og slett ikke lenger. Les gjerne OC-Freak sin guide som står som sticky i lagringsmedier. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Leste om en som hadde lagt en samling med brente CDer i bilen over natten, og det var kuldegrader. Samtlige plater var uleselige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå