fatsheep Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Vifta mi, som er en Cooler Master vifte Socket A/7/FCPGA ->2.2GHz Celeron, XP2500+ Skal i følge infoen på Mpx.no være 5400rp. Men den ligger bare på 4500rpm målt med ASUSProbe. Er dette galt. Kan det være derfor min AMD Athlon Xp 2100+ ligger på 57-62 grader. Er stabil, men tror kanskje det er litt varmt? På forhånd takk :smile: Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Det er litt feilmarginer i det som er oppgitt, pluss feilmargin i målingen og 'motstanden' i ribba. Så det kan hende at det stemmer. (Kan hende vifta går litt saktere enn oppgit i tillegg til at programmet viser litt for lite). Er det ulyder i vifta kan det tyde på slark, som vil gi en del motstand. 57-62 grader er ikke så veldig ille, hvis det er max-temperatur du snakker om. Temperatursensorer kan forresten også variere sinnsykt. Bytta HK en gang (til samme merke/type) og temperaturen økte med nesten 20 grader. Lenke til kommentar
fatsheep Skrevet 16. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2002 Med kabinett lokket åpnet ligger tempen Idle fra 52-57, på maks er den 57-62 Noen ganger helt oppe i 65 grader. Dette skjer hvis jeg lukker igjen kabinettdøra. Hvordan finner man ut den riktige temeraturen. Både biosen og ASUSProbe viser samme temp. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Problemet er at selveste måleren på hovedkortet (eller I/O-chipen som håndterer verdiene) kan være ekstremt unøyaktige. Skal du ha det helt nøyaktig så bør du kjøpe et separat termometer fra f.eks. microplex. Lenke til kommentar
fatsheep Skrevet 16. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2002 Så hvis tempen ligger på 57-62 grader, kan det egentlig hende at den er 10-20 grader kaldere?. Så Jeg skal ikke bekymre meg hvis pcen min ikke er ustabil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå