Eved Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Er det noen som vet hva TBC games er? Isåfall så kjøpte jeg en xbox 360 der for 1 år siden, og jeg har fortsatt garanti på den. Den er nemlig blitt herpa, den går ikke på (jeg har i kontakten). Men butikken er nedlagt så jeg får ikke brukt garantien . Hva skal jeg gjøre for å få fikset xboxen min? Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 garantien gjelder uansett hvor du leverer den inn for service, bare ta med garantikort/kjøpskvittering til nærmeste Xbox forhandler (elkjøp, expert el.) og de skal sende det inn for deg. Mulig du må betale frakten inn, men det er isåfall ikke mer enn 100-200 kr. Lenke til kommentar
Eved Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Takker! Skal gjøre det så snart jeg skal ut en tur i byn Lenke til kommentar
coban Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 du kan selv gjøre det på sidene til microsoft. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Tror neppe noen andre kjeder gjør dette gratis. Dette er en prosess du selv kan gjøre ved å ringe Microsoft sin support på telefonnummer: 800 14 174. Hvis de ikke kan hjelpe deg over telefonen å fikse den så kommer noen på døra og plukker den opp og sender den til Tyskland for service. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 garantien gjelder uansett hvor du leverer den inn for service, bare ta med garantikort/kjøpskvittering til nærmeste Xbox forhandler (elkjøp, expert el.) og de skal sende det inn for deg.Mulig du må betale frakten inn, men det er isåfall ikke mer enn 100-200 kr. 8306578[/snapback] TULL! Garantien er gitt av microsoft til deg som kunde, ergo - er butikken du kjøpte den av lagt ned må du ta kontakt med microsoft sin norske avdeling. Ingen butikker trenger å ta imot varer for microsoft om varen ikke er kjøpt der. Trådstarter: Du har også noe som heter reklamasjonsrett, som varer lengre enn microsoft sin garanti, og dekker deg også bedre på en del områder. Dette er en rettighet man får gjennom forbrukerkjøpsloven - og skal gjelde mellom selger av maskinen, og deg. Men, om selger går konk eller legges ned, så står det i denne loven at du kan ta saken direkte itl microsoft. Frakt o.l. er microsoft pliktig å dekke for deg - så du får enten ny maskin, eller reparert den gamle. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Du har også noe som heter reklamasjonsrett, som varer lengre enn microsoft sin garanti, og dekker deg også bedre på en del områder. Litt rar setning du har der, men dette er bare ment som flisespikkeri; Dersom produsenten/butikken sin garanti er lik eller ikke er bedre enn dine rettigheter i forbrukerkjøpesloven, har ikke butikken lov til å si de tilbyr en garanti. Garanti skal være noe utover det du lovmessig har krav på. Endret 8. april 2007 av Panter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå