Gå til innhold

Logitech diNovo edge + linux? Hjælp

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et Logitech diNovo edge tastatur som jeg hadde planer om å bruke til linux på min ps3. Tastaturet har en "touchdisk" som skal fungere som mus. Problelet mitt er at musepekeren ikke vil flytte på seg når prøver å bruke touchdisken noe som er litt leit.

Fant en artikkel der det sto litt om at dette var mulig å få til å fungere men ikke noe om hvordan jeg kan gjøre det. Som jeg fårsto det ut i fra artikkelen så kan det virke som at linux registrer aktivitet fra tastaturet og musen på likt når man bruker "touchdisken" og at dette gjør at den ikke reagerer (ikke 100% sikker på det). Link til artikkel

Etter å ha søkt litt så kom jeg over en artikkel med en kode snutt som skulle løse problemet men det står ingenting om hvilken fil denne skal inn i. Link til artikkel 2.

Er det noen som vet hvilken fil dette skal puttes inn i så det fungerer?

Eller andre forslag til hva man kan gjøre?

Endret av tjl2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en patch til kjernen.

Kan entres manuelt eller ved å bruke patch kommandoen. Kan desverre ikke skikkelig hvordan man gjør siste.

De tre filene det er snakk om finnes altså i katalogen /usr/src/linux/drivers/usb/input/

Har du ikke kompilert kjerne før, så les dokumentasjonen til distroen din.

Lenke til kommentar

Husk, du må altså bruke en kjerne du kompilerer selv. Og jeg anbefaler, før du begynner å styre på, at du tar en kopi av den orignale kjernen.

Jeg har lest noe om denne patch'en tidligere (en jeg kjenner har tastaturet, han har dog ikke forsøkt seg på å få musa til å virke, men bruker ekstern mus). Så det ikke i linken din, men den krever en ganske ny kjerne for å fungere. Så last ned siste tilgjengelige versjon, minimum 2.6.18.

Her er et par relevante tråder fra gentoo-forumet:

http://forums.gentoo.org/viewtopic-t-52391...ovo+kernel.html

http://forums.gentoo.org/viewtopic-t-23150...ovo+kernel.html

Selvom du sikkert ikke bruker gentoo, så er det en del tips å ta med seg.

Lenke til kommentar

Hmm.. Finner ikke filene der du sier. Eller finner rett og slett ikke mappene. Kommer så langt som /usr/src/ men etter dette er det bare en mappe som heter yellowdog. Inne i denne mappen er det ikke noen mappe som heter drivers eller lignende.

Bruker Yellowdog Linux (5.0) for ps3

Er det mulig å finne noe mal eller lignende på hvordan jeg går frem for å kompilere kjernen eller noen annen måte å gjøre dette på?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...